Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#292561
Er egentligt meget tilfreds med det opdaterede OS: hurtigere og mere stabil respons samt mere fleksibel forbruger konfiguration samt video-previews i kompatible apps på hjemmeskærmen. Jeg har til gode at opleve problemer. Så er generelt meget tilfreds med det den nye OS version.

MEN som den kontrolfanatiker jeg er, mangler jeg faktisk en funktion der var i den tidligere funktion som enten må være blevet fjernet eller flyttet. Tidligere fik man mulighed for manuelt at lukke diverse åbne apps ved at holde Home-knappen ned i et sekunds tid - Er der nogen der ved om man stadig kan - og i givet fald hvordan man tilgår denne funktion i den nye OS version?
Brugeravatar
Af bbplayer
#292562
Jeg har også søgt forgæves efter den HOME knap , så man kan lukke apps, den er så bare væk nu, og man får en ny menu , som viser apps der ikke er på frontsiden.

Jeg har siden sidste indlæg haft nogle netflix app crashes, primært via intern chromecast , og den er gået i selvsving med sort skærm, så jeg måtte finde en måde at starte tv't om. Jeg er ikke engang sikker på at det var korrekt, men holdte de 3 fysiske knapper i siden på tv inde i en 20-30 sekunder så startede det om? Andre kender en fungerende metode, kunne jo være tv selv startede om og jeg ikke fandt noget smart på de knapper.

Har prøvet nogle spil, emulator (psppp) og andet, synes performance er lidt anderledes men ikke helt sikkert da psppp kører med frameskip på 2/3 stykker. (10-20 fps i komplekse spil)

edit: Så crashede den skærm igen, nu ville jeg bare ind i hovedmenu med HOME knappen, og så fik jeg sort billede, kunne så komme tilbage med "TV" knappen men ingen andre funktioner virkede, så HOME app'n var altså helt død i baggrunden og kørte ikke mere, endnu engang søgte jeg efter restart, bl.a med de 3 knapper på siden som vist ikke virker men skærm rebootede dog efter nogen tid selv igen eller :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#292569
TBC skrev:Er egentligt meget tilfreds med det opdaterede OS: hurtigere og mere stabil respons samt mere fleksibel forbruger konfiguration samt video-previews i kompatible apps på hjemmeskærmen. Jeg har til gode at opleve problemer. Så er generelt meget tilfreds med det den nye OS version.
Bare af ren nysgerrighed. Hvor mange af dine tjenester har taget video-previews i brug pt? Jeg håber, at diverseudviklere omfavner mulighederne snarest muligt.
TBC skrev:MEN som den kontrolfanatiker jeg er, mangler jeg faktisk en funktion der var i den tidligere funktion som enten må være blevet fjernet eller flyttet. Tidligere fik man mulighed for manuelt at lukke diverse åbne apps ved at holde Home-knappen ned i et sekunds tid - Er der nogen der ved om man stadig kan - og i givet fald hvordan man tilgår denne funktion i den nye OS version?
Sony nævner, at den er fjernet. "Opgaveskift i startskærmmenuen"- Jeg har ikke umiddelbart spottet alternative metoder på mine enheder. Så skal man i stedet ind og tjekke, hvilke processor, der kører, men det er lidt omstændigt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292585
Det ser ud til, at opdateringen til Oreo ikke er 100% smertefri for alle, så hvis vi samler sammen på de bugs I finder, så skal jeg gerne sende dem til Sony for at få en kommentar.

Jeg noterer mig følgende tilfældige fejl, som ikke opleves af alle:
- ARC virker kun ved reboot af TV (oplevet på AF8)
- Spontan reboot af TV ved sort hjemmeskærm (oplevet på AF8 og på mit eget AF9)
- Delay på lyd via SPDIF, så der opstår lipsync-problemer (oplevet på xxx og AF9)
- Delay af lyd på film afspillet via intern medieafspiller (oplevet på xx)
- Nedbrud af spilprofil, som ikke ændrer inputlag ved aktivering. Krævede nulstilling (oplevet på AF9)
Af Carsten Nielsen
#292597
Jeg har et KD-55XF9005 med nyeste Oreo opdatering, og når jeg laver en favoritliste, med mine kanaler fra Viasat (Via CA modul), så nulstilles denne liste, efter tv'et har været slukket. Hvis jeg prøver at redigere kanallisten direkte under kanal indstillinger, kan den heller ikke huske den rækkefølge jeg vælger, efter en genstart.

Jeg har også oplevet lip-sync problemer, hvis jeg skifter lidt hurtigt mellem kanaler med +/- kanal knappen.
Så hjælper det at slukke og tænde igen.

Alt dette er ret nyt for mig da jeg netop har købt TV'et for 2 uger siden.

Er der nogen der ved om det er CA modulet der nulstiller min kanalliste, og om man kan slå det fra, så jeg selv bestemmer rækkefølgen på mine kanaler?
Af ekelund
#292615
Hvordan opleves nedenstående
Nedbrud af spilprofil, som ikke ændrer inputlag ved aktivering. Krævede nulstilling (oplevet på AF9)
Brugeravatar
Af TBC
#292616
Rasmus Larsen skrev: Bare af ren nysgerrighed. Hvor mange af dine tjenester har taget video-previews i brug pt? Jeg håber, at diverseudviklere omfavner mulighederne snarest muligt..
Har kun spottet det taget i brug fra Haystack tv og MUBI ind til videre.
Rasmus Larsen skrev:Sony nævner, at den er fjernet. "Opgaveskift i startskærmmenuen"- Jeg har ikke umiddelbart spottet alternative metoder på mine enheder. Så skal man i stedet ind og tjekke, hvilke processor, der kører, men det er lidt omstændigt.
RIP - will be missed
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292617
Jeg kunne ganske enkelt ikke få den lave inputlag ud af skærmen. Den opførte sig konstant som om, at den var sat i film-profilen med en langt højere inputlag til følge. Det var ganske ubrugeligt til spil. Af en eller anden grund kunne jeg ikke få målt det reelle tal med vores Leo Bodnar (har ikke fundet fejlen endnu, men den kan være gået i stykker), så jeg måtte ty til den gode gamle metode med at sætte en PC til, men så snart TV'et var nulstillet, så blev alt normalt igen.
Af Beckham
#292618
Har ikke kørt Oreo ind her endnu, men af nysgerrighed, når du siger "nulstille", mener du så en reset helt tilbage til fabriksindstillinger?
Af lennon
#292621
Nå,skimmede lige "det nye" . Tror stadig at jeg lader AppleTV og Yousee-boxen være min primære bro til omverdenen . . .
Brugeravatar
Af bbplayer
#292624
Tror ikke man kan nulstille sig ud af en 8.0 opgradering som du antyder, den er indgroet når først du har kørt den. Ved ikke engang om Sony har backup på firmware, som LG har på deres skærme.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15