Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#276087
bentpetersson skrev:Tråden handler om Rtings tests.

Rtings skriver i en indledning:

OLED-tv'er har stor billedkvalitet, men der er bekymringer om deres langsigtede ydeevne på grund af muligheden for permanent billedretention, der ofte kaldes indbrænding.
--
Hvor ser man min bekymring?
Hvis du ingen bekymring har, hvorfor så linke til en test, hvor man helt bevidst gennemtæsker og misbruger oled paneler.
Den næste test må vel være, at sætte seks lcd tv i et lokale fyldt med tordenfluer, og se hvornår det første bliver inficeret.
Hvad vil den test fortælle os, ikke en sk.., som vi ikke allerede vidste i forvejen, at før eller siden ser vi en flue i panelet.
Helt som med de mishandlede oled paneler, før eller siden vil der være sket en skade. Men normal forbrugeren kan ikke relatere sig til testen, for den ligger så langt fra et normalt brug.
#276088
MigSelv skrev:
bentpetersson skrev:Tråden handler om Rtings tests.

Rtings skriver i en indledning:

OLED-tv'er har stor billedkvalitet, men der er bekymringer om deres langsigtede ydeevne på grund af muligheden for permanent billedretention, der ofte kaldes indbrænding.
--
Hvor ser man min bekymring?
Hvis du ingen bekymring har, hvorfor så linke til en test, hvor man helt bevidst gennemtæsker og misbruger oled paneler.
Den næste test må vel være, at sætte seks lcd tv i et lokale fyldt med tordenfluer, og se hvornår det første bliver inficeret.
Hvad vil den test fortælle os, ikke en sk.., som vi ikke allerede vidste i forvejen, at før eller siden ser vi en flue i panelet.
Helt som med de mishandlede oled paneler, før eller siden vil der være sket en skade. Men normal forbrugeren kan ikke relatere sig til testen, for den ligger så langt fra et normalt brug.

Njae forskellen er bare at ved alm brug har oled ingen risiko, mens det ser værre ud for lcd i sit ellers helt rette miljø;)
#276089
Formålet er, at tråden og tests skal hjælpe folk, så de ved hvad de kan forvente. Derved bliver man ikke overrasket. Og det er vel, hvad Rtings også ønsker med de to test.
Eller tror du, at de laver testene for at skabe utryghed?
#276091
Folk kan jo selv læse og deltage i debatten hos Rtings. Vi behøver ikke en særskilt debat om deres tests her.

Der er ingen der mistænker Rtings for noget her. Det er nok kun den måde du konstant søger at finde brænde til dit personlige OLED-bål, som brugerne herinde er ved at være trætte af.
#276096
bentpetersson skrev:Formålet er, at tråden og tests skal hjælpe folk, så de ved hvad de kan forvente. Derved bliver man ikke overrasket. Og det er vel, hvad Rtings også ønsker med de to test.
Eller tror du, at de laver testene for at skabe utryghed?
Ja de har fået bevist, at med et normalt brug, vil der ikke opstå IR/BI efter 7 måneder.
Jeg ville da hellere have, at man testede på, hvor mange tordenfluer der skal være i et rum, førend et lcd tv bliver inficeret.
Her er faren jo, at blot man tænder sit tv, især i sommerhalvåret, kan man få husdyr i skærmen. Her må anbefalingen være, at tv ikke tændes fra april til oktober.
#276098
bentpetersson skrev:Formålet er, at tråden og tests skal hjælpe folk, så de ved hvad de kan forvente. Derved bliver man ikke overrasket. Og det er vel, hvad Rtings også ønsker med de to test.
Eller tror du, at de laver testene for at skabe utryghed?
For ikke at misforstå dig, hvad mener du så (med relativt få ord) at disse test beviser?
#276099
bentpetersson skrev:Recordere.dk har et aktuelt nyhedsindslag:
https://www.recordere.dk/2018/08/oled-b ... -7-maaned/

Tilbage til tråden
Det er jo samme tests som jeg henviste dig til på side 1! Tråden her lever på lånt tid. Hvis ikke den bliver mere saglig, så ryger den i skraldespanden.

Den her fremgangsmåde med, at der hovedløst kyles argumenter og nye links i én retning, men at der ikke tages stilling til kritikken eller kommentarerne hertil lægger vi ikke forum til. Og det er dig den er rettet mod Bent...
#276101
bentpetersson skrev: Tilbage til tråden
Nej Bent... nej, vi skal IKKE tilbage til tråden. Forstår du slet ikke hvad folk skriver til dig? Forstår du ikke at både admins og brugere er trætte af det du skriver? Har det slet ingen effekt på dig, når alle andre skriver at de er trætte af din heksejagt?

Bare glem det, jeg ved jo at du ikke har tænkt dig at svare konkret på det jeg spørger om her, fordi du vælger altid at tale udenom, når du ikke kan forsvare dig selv. Det er sørgeligt at se på.