Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jensj300
#274751
Jeg har et LG B7 TV sammen med et AppleTV 4K. Desværre oplever jeg jævnligt, at mit AppleTV 4K taber forbindelsen til TV’et, og jeg derfor skal tage strømmen til AppleTV 4K, før den virker igen.

Jeg har prøvet at sætte mit gamle AppleTV til, og her er der aldrig problemer.

Fejlen er tydeligvis ved mit AppleTV 4K, men hvad i alt verden kan det være? Jeg har nyeste software på den.
Af DanFrandsen
#274760
Åh pas. Mener jeg har sat den til SDR da jeg ik har HDR tv. Så ingen grund til at slå det til. Hehe

P.s sorry så først da jeg kom hjem til computeren at det ikke var til mig du spurgte om det hehe sorry trådstarter, :(
Senest rettet af DanFrandsen 22. jul 2018, 22:58, rettet i alt 1 gang.
Af jensj300
#274799
Format er sat til 4k Dolby Vision 50Hz. Bør jeg sætte den på 4k Dolby Vision 60Hz?

Match indhold er slået til ved begge.

Jeg bruger et HAMA 2.0 HDR High Speed HDMI kabel - 3 m https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/ha ... 3-m-2.html

Bør jeg måske prøve at købe et HDMI kabel, som Apple selv forhandler, altså Belkin Ultra High Speed 4K HDMI-kabel (2 m) https://www.apple.com/dk/shop/product/H ... bba52e38bd
#274803
Jeg synes du bør sætte den til 60 Hz SDR og slå Match Content til. Dolby Vision i 60 Hz har vist sig at være en belastning for både kabler og TV, og du har ikke noget ud af at lade den starte ud i DV.
Af jensj300
#274805
Har sat den på format 1080p SDR 60 Hz nu, så må vi se om det løser problemet.

Men betyder ikke ikke også, at hvis jeg sætter en 4k kilde på, så bliver den ikke vist i 4k?
Brugeravatar
Af Pede8000
#274809
jensj300 skrev:Har sat den på format 1080p SDR 60 Hz nu, så må vi se om det løser problemet.

Men betyder ikke ikke også, at hvis jeg sætter en 4k kilde på, så bliver den ikke vist i 4k?
Hvis du har match content slået til vil der blive skiftet til 4K HDR (DV) når indholdet er i dette format. Det er kun menuer der er i 4K SDR.

Fungerer fint! :)
Brugeravatar
Af Pede8000
#274813
jensj300 skrev:Det Match content er smart :)

Menuer og pauseskærm m.m. vil vel være i 1080p SDR og ikke 4k?
Mit står til 4K SDR. 60 Hz Virker fjong!