Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanFrandsen
#274730
Redudans er når man har flere harddiske i en f.eks NAS også den enten spejler den ene harddisk indhold over på den anden, det gør at man kun har 1 harddisk tilgænglig men dør den ene så har du alt indholdet på den anden. jeg har SHR og det er med 4 harddiske, så jeg kan se 3 harddiskes plads mens den 4 harddisk virker som sikkerhed, så dør en af de andre, så tager jeg bare den ud og sætte ny i, så kan jeg tilgå alt indhold igen, men mister jo 1/4 af pladsen da jeg kun har 3 tilgænglig ud af 4.
håber det gav lidt mening. :)
Af hugosarang
#274731
Tak for alle svarene nu er jeg blevet klogere på nas plex osv, mange tak til Torben og Dan med gode beskrivelser :)
Af DanFrandsen
#274732
hehe velbekomme men overvej det nu ordenligt med den nas, for hvis du har bare lidt interesse for det, så får du smag for det, altså jeg troede også først jeg bare skulle have en PLEX server, men er glad for jeg gav lidt ekstra for en større model, for nu er jeg begyndt at lege med Photostation til alle mine billeder blandt andet, plus jeg har inveseret i synology's egen cloud backup service, så den laver backup op i skyen af bestemte mapper på serveren. altså der er rigtig mange muligheder på en synology, man kan også på de større modeller lege med virtuel maskiner, så kan man installere f.eks windows på den eller linux hvis man er til det. :)
Af bromberg
#274734
Jeg har sådan 2:
https://www.dustinhome.dk/product/50109 ... gIO1_D_BwE

De er sat direkte i router (eller den ene er, den anden fungere som backup).
Jeg bruger så Infuse på atv om som der påpeges går det let som ingen ting. Jeg har hdr og Dolby vision test video og ligge der nemt trækkes via wifi.
Hele min Blu Ray og alle ungernes film (efterhånden) er lagt på den harddisk.

Jeg har altid været Plex bruger, men Infuse er bare nemmere til mit behov ihvertfald og der er ingen vedligeholdelse, hvilket jeg syntes der godt kan komme med Plex. Syntes tit jeg oplever undertekster der ikke vises, trods de er i mappen osv.
Det sker ikke med Infuse og som Torben siger, så sparer du et helt link i form af en server - nær du bruger infuse
Af mhca
#274738
@bromberg
Problemet med undertekster kan typisk løses ved at oprette en ekstra undertekst-fil med suffix '. en.srt' eller '. da.srt'.
Det er selvfølgelig lettere at løse på en Pc, end hvis det er en nas.

Jeg bruger ikke min nas ret meget pt udover backup nogle gange om ugen.
Men jeg overvejede også løsningen med en HDD tilsluttet routeren, som alligevel er tændt 24/7.
Af DanFrandsen
#274749
jeg syntes en anden fordel er at man kan lave sin egen netflix ret nemt med synology og deres videostation og det koster ik noget som f.eks PLEX. Også er det utrolig nemt at log ind i udefra med synology quickconnect. Men man kan self installere freenas eller andet nas software på sin computer og få en server ud af det men det har jeg dog ikke forstand på og valgte synology fordi det er ret meget plug and play hvis man ikke har forstand på det, men man kan så sandelig også nørde med opsætningen i mange lag hvis man er mere prof. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274757
hugosarang skrev:
Torben Rasmussen skrev:Hvis du er ligeglad med redundans, så er 1 ok.

Skal lige være med, hvad er Redundans i forhold til ens netværksharddisk ? 0g takker for dine svar
Backup af data. Dvs. du har mindst én disk der kan tåle at futte af uden at du mister data.
Af hugosarang
#274765
bromberg skrev:Jeg har sådan 2:
https://www.dustinhome.dk/product/50109 ... gIO1_D_BwE

De er sat direkte i router (eller den ene er, den anden fungere som backup).
Jeg bruger så Infuse på atv om som der påpeges går det let som ingen ting. Jeg har hdr og Dolby vision test video og ligge der nemt trækkes via wifi.
Hele min Blu Ray og alle ungernes film (efterhånden) er lagt på den harddisk.

Jeg har altid været Plex bruger, men Infuse er bare nemmere til mit behov ihvertfald og der er ingen vedligeholdelse, hvilket jeg syntes der godt kan komme med Plex. Syntes tit jeg oplever undertekster der ikke vises, trods de er i mappen osv.
Det sker ikke med Infuse og som Torben siger, så sparer du et helt link i form af en server - nær du bruger infuse
Kommer den med 8tb eller skal man købe harddisk?
Af hugosarang
#274824
bromberg skrev:Jeg har sådan 2:
https://www.dustinhome.dk/product/50109 ... gIO1_D_BwE

De er sat direkte i router (eller den ene er, den anden fungere som backup).
Jeg bruger så Infuse på atv om som der påpeges går det let som ingen ting. Jeg har hdr og Dolby vision test video og ligge der nemt trækkes via wifi.
Hele min Blu Ray og alle ungernes film (efterhånden) er lagt på den harddisk.

Jeg har altid været Plex bruger, men Infuse er bare nemmere til mit behov ihvertfald og der er ingen vedligeholdelse, hvilket jeg syntes der godt kan komme med Plex. Syntes tit jeg oplever undertekster der ikke vises, trods de er i mappen osv.
Det sker ikke med Infuse og som Torben siger, så sparer du et helt link i form af en server - nær du bruger infuse
Hvilken Router kan man sætte ens usb til og hvilken model har du ?