Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madst
#273631
Forsøger at se VM i disse dage via TV2 Play, men det er som om at deres app både på Tizen og via Chromecast, slet ikke er gearet til at vise sport. Det hakker simpelthen så meget at det ikke er til at holde ud at se på. Har derfor forsøgt med Telia TV via Chromecast og det fungerer upåklageligt. DR's app via Chromecast, er heller for godt det hakker også lidt. Normalt bruger jeg Viaplay til at se fodbold og det fungerer ligesom Telia TV helt uden hakken.

Så hvad er det der gør at især TV2 Play har så store problemer med at vise fodbold?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273632
Chromecast er som udgangspunkt indstillet til 60Hz. Har du prøvet at ændre den til 50Hz (gøres fra 'Google Home' app'en på mobil). Det burde afhjælpe problemet, hvis du ikke allerede kører 50Hz.

Det er muligt at app'en på Tizen også forcerer end anden frekvens end tiltænkt - det er jeg dog ikke klar over.
Af madst
#273633
Chromecast står til 50hz og det fungerer fint med Telia TV. Kan ikke finde ud af om man kan se hvilken hz appen på tv’et kører med, men kvaliteten er lige dårlig på tv og Chromecast på TV2 Play.
Af aalb1970
#273635
Det er et emne som har været diskuteret i rigtigt mange tråde.

Billedet hakker, fordi TV2 Plays streamingkvalitet er dårlig. Der streames med en faktisk kvalitet på 25 billeder pr. sekund mod 50 for et normalt tv signal.
Af CSP
#273639
Kan kun opfordrer folk til at klage over tv2 play til tv2, det er den eneste måde de forstår at deres produkt ikke er 2018 værdigt!
Af lennon
#273650
madst skrev:OK. Det giver mening. Men det er da helt håbløst. Bruger Telia i stedet for.
Jeg har indtil videre pauset live- sport via streaming, og gået tilbage til flow-tv . Oplevelsen på et 65" OLED var simpelthen useriøst . Hvorimod ultraHD kanalen via YouSee’s nye box til gengæld er <B <B <B