Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kreativ
#264089
Hej

Vi købte sidste år i August et LG smart TV i elgiganten. Nu 1 år senere er vi pludselig begyndt at døje med at de Apps vi bruger som fx TV2Play og Viaplay efter noget tid begynder at komme med følgende meddelse "Denne App genstartes for at frigøre mere hukommelse" hvorefter appen lukkes ned og genstartes og sådan fortsætter den indtil fjernsynet slukkes og hvorefter man kan se lidt igen på ny indtil den pludselig begynder igen. Der kan gå alt fra 10 min til et par timer inden det sker. Jeg har prøvet at google problemet men synes ikke jeg er helt tilfreds med de muligheder der foreskrives.

Har bl.a. haft fat i kundeservice der anbefalede at resette tv'et til fabriksindstilling men dette kan kun holde nogle dage før den begynder igen eller også mente de at det var vores internet den var gal med, hvilket jeg synes lyder mærkeligt da vi har haft samme udbyder i over 1 år uden problemer. Vi har haft en tekniker ude som skiftede en printplade til netværket men heller ikke dette har hjulpet på problemet. Det er så også begyndt at ske når vi streamer via chromecast hvor den også engang imellem kan finde på at lukke ned og starte op igen.

Nu er jeg blot nysgerrig om der er andre der har oplevet lignende på deres LG tv og i såfald hvad blev løsningen hvis dette blev lavet?
Der er stadig garanti indtil August 2018 så jeg er bestemt ikke færdig med at klage endnu !:(

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... v-49uf772v
Vores model hedder:
Model: 49UF772V
WebOs version: 2.2.1
SW version: 4.25.56
Af HrJensen1
#264091
Ring til LG og så finder de en løsning. Så længe at du har garanti på, er der jo ikke nogen grund til at svine nogle mærker eller andre ting til. Tag det stille og roligt, og så kommer der sikkert en løsning på det. Hvis først man hidser sig op, kan det være at du får LG eller andre på nakken.
Af kreativ
#264094
Nu var dette emne hverken ment som en tilsvining af mærker eller personer men blot en nysgerrighed om vi er de eneste der har haft dette problem med vores LG smart tv. Jeg har skam haft fat i LG af flere omgange og en tekniker ude 2 gange hvor det stadig ikke virker.
#264095
Som jeg skrev til dig på VAG, så har der været rapporter om at RAM’en slipper op, især hvis man bruger browseren. Eneste måde at frigøre den igen er via reset.
Brugeravatar
Af bbplayer
#264097
kreativ skrev: Det er så også begyndt at ske når vi streamer via chromecast hvor den også engang imellem kan finde på at lukke ned og starte op igen.
Du skriver ikke hvordan denne får strøm? Hvis usb sidder til eksternt i egen oplader, så er dette problem ikke tv relateret, for den forbliver tændt selvom tv slukker / genstarter.

Har du derimod usb i tv'ets port, så jo, så er det tv som slukker/tænder eller kredsløb i tvets strøm som gør at din Chromecast jo afbrydes, dette bekræfter du jo ved at sætte USB stick til en ekstern oplader :)
Af kreativ
#264104
Chromecast er forbundet til HDMI stik bagpå tv'et og får strøm via mini usb til 220v stik dåse. Den har så lige lavet det igen nu mens vi så film via chromecast.
Brugeravatar
Af bbplayer
#264105
Så er problemet ikke tv, når Chromecast får strøm eksternt.

Måske er det lige præcis din Chromecast som gør tv ustabilt og leder forkert strøm igennem HDMI ind i tv, og ødelægger det?

Du har måske en PC monitor, hvis du tør, så sæt Chromecast til når du har chancen, og når det sker så ofte, så skal skærmen være tilsluttet samme stik som dit tv, hvor muligt og samme med Chromecast. Intet må ændres udover du sætter den i en anden skærm.

Men TV lyder ikke som fejlen , nok mere din strøm som der er udfald i eller at din Chromecast laver skade måske fordi det ikke er helt perfekt tilsluttet?

Testen med pc monitor, giver dig en idé om strømmen ved tv er i overgang, eller at din Chromecast er defekt og smider strøm ind igennem HDMI.

EDIT: Nu tænker jeg, at jeg har delvist misforstået :)
Når du bruger chromecast, ryger billede så bare tilbage på telefon/app, og dit tv billede går tilbage til Chromecast / ikke en hel restart af Chromecast?
Der er jo stor forskel på app lukker , eller hele Chromecast starter om med Google logo bootup.
Brugeravatar
Af bbplayer
#264109
Torben Rasmussen skrev:Hvis TVet genstarter, så ryger forbindelsen jo til CC. Fejlen kan sagtens stadig ligge i TVet.
Forbindelsen ryger men Chromecast slukker ikke som er problemet, når billede kører.

Det er jo lige præcis derfor man bruge Chromecast i sin receiver som skifter indgange, uden Chromecast film påvirkes, og billede kører som om billede er på, indtil Cast afsluttes fra enhed.

btw, så mener jeg bare at det med apps og hukommelse på TV, hænger ikke sammen med Chromecast udfald :)
#336192
Det problem havde jeg også men så opsagde jeg mit yousee bredbånd og fik fiber net af et andet selskab og nu har jeg ingen problemer med at se tv via apps og har købt 2 smart tv til og har opsagt mit yousee abonnement.