Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toranaga
#262390
Fik mit OLED65C7 igår og har en 4k HDR testfilm liggende på min NAS. Den fylder ca 40Gbyte for omkring to timer. Jeg kunne ikke få HDR til at virke gennem Shield, men det virker fint når jeg afspiller via TV'ets egen afspiller. Men den stopper periodisk kortvarigt for at buffer hvilket er ret træls.

Jeg har en Synology D216j på gigabit, som normalt leveres 60-90 MByte/s over netværket. Burde det ikke være OK? Kan det være noget på NAS'en, der periodisk bruger rescource og forstyrrer eller noget ved mit netværk? Der burde ikke være andet aktivitet på netværket.
Af Hbar
#262391
Det er mere end rigeligt. De fleste UHD film er på ca. 50mbit med peaks op til 100 mbit. Så det er maximalt 10-15mb/s data. Hvis du kører over Wifi kan det give lidt udfordringer, så vil anbefale kabel. Jeg bruger selv en ATV 4K til mit OLED B6 og kører det via lan kabel og der fungere UHD med HDR helt fint. Det streames fra en Synology NAS. Da jeg brugte min shield til at afspille på, der kunne jeg kun få HDR til at virke via SPMC og nogle gange måtte jeg starte filmen flere gang før den kom igang med HDR.

Hvis du kører HDMI signalet gennem en forstærker, så skal denne kunne håndtere HDR passthrough ellers kan din fejl ligge her.
Af Hbar
#262395
Din forstærker understøtter HDMI 2.0, men ikke HDCP 2.2 og jeg tror HDR kræver HDMI 2.0A/B, måske Pioneer har frigivet en firmware så den kan understøtte det, men ellers slår din forstærker HDR ihjel. Prøv evt. at kør kablet direkte til fjernsyn fra Shield og se om det så virker.


Alt kører i 60hz på Apple TV 4k indtil IOS 11.2 frigives og den er Beta 5 lige nu. Men dem som bruger beta firmware siger det fungere som det skal i Infuse.
Brugeravatar
Af bbplayer
#262396
Tror du selv at dit TV understøtter Gbit , så hvis alt andet er stort nok og tv kun er Wifi eller 100Mbit, hvordan tror du så alt det andet hjælper dig?

Det er din boks som afspiller og forbindelsen til din NAS som er vigtig, herefter handler det om din boks kan gengive HDR korrekt, det siger du nej til, så kan det være receiver, det afklarer du jo hurtigt ved at sætte kabel direkte i tv, istedet for at tvivle om receiver virker eller ej, så får du svar derhjemme uden at betvivle hvad andre skriver eller spørger mere om det :)
Af pekr
#262404
Jeg har ikke en nas, men en decideret server. Mit tv LG b7V 65", Atv4k, Marantz 1607 receiver er alle koblet op trådløs (AC) og oplever hverken buffering eller udfald med 4k HDR film som jeg har liggende på serveren. Bruger Infuse med Atv4k seneste beta. Så det burde bestemt ikke være et problem med båndbredden.
Af Toranaga
#262419
Som udgangspunkt til Nvidia boksen. Men den kan vist være lidt besværlig at få til at spille 4K HDR korrekt ud til TV. Og skal lige have testet om min forstærker ædelægger signalet. Har en PS4 pro så kan teste med den også.
Grunden til jeg brugte TV direkte igår var fordi den afspiller HDR filmene korrekt og kan outputte DD eller DTS via ARC, men oplevede så buffering issues. Alt via kalbet gigabit.
#262424
Hey

Bruger lige dette topic her til et lille spørgsmål ?

Har synology ds216play, lg b6v, lg sj9 (atmos playbar) samt en xbox one s..

Har en den film med atmos lyd, dog kan jeg ikke få min xbox eller tv til st afspille lyden, der er kun via uhd bluray i xbox jeg kan få det til st virke?

Kan en atv4k klare det hele med infuse?

Evt hvordan skulle det så sættes op? Der en en indgang, og udgang i sj9, samme I xbox one.. For mit tv kan vist ikke sende atmos den ene eller anden vej?

Vil gerne finde den mest optimale løsning ? skal siges jeg intet Apple ellers har.. Så enhver anden ting ville være super også hehe