Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#238010
Jeg bruger ChromeCast 2, og styrer den via DR TV app på en iPad 2. Jeg har et Samsung 32" LED tv.

Mit problem er, at når jeg cast’er et afsnit fra DR TV arkivet (altså ikke live tv), så er første minut (ca.) i dårlig pixeleret kvalitet. Derefter er det som om den får "buffered" nok op (eller hvad der nu sker…) og så bliver kvaliteten fin. Jeg kan så spole tilbage til starten, og så ser det første minut fint ud hvis jeg afspiller det igen.

Hvis jeg downloader et afsnit (med Jeppo’s program) så får jeg oftest kun en 480p fil. Har dog også fået enkelte 720p filer, men det er sjældent.

Jeg kan så genkende kvaliteten. Det ligner at når jeg cast’er så starter den med 480p det første minuts tid, og så kommer den op på 720p.

1) Er der andre der oplever det samme, altså at kvaliteten når man cast’er DR TV ikke er i top fra starten af?

2) Jeg antager at det er den samme årsag til at jeg kun får 480p filer downloadet, altså at den starter med dårlig kvalitet, men den kan så ikke rette op på det når det er en download der kører. Er der nogen der ved om man kan downloade 720p filer?

Mvh,
Jonas
#238048
Nå, jeg har løst 2) ved at bruge "TV4ever". Så kan jeg downloade i 720p og ~3000kbps. Så det ligner et problem med Jeppo's program.

Men jeg har stadig problem 1), at når jeg cast'er fra DR DK app til ChromeCast, så begynder afspilningen i dårlig kvalitet, for efter et minuts tid at blive bedre.

Er der andre der oplever det samme?
#238071
1) Det er den måde det er lavet på. Den justerer kvaliteten automatisk alt efter hvor meget hul igennem der er til DR's server. Det er det samme Youtube og mange andre streaming tjenester også gør, nogle er bare lidt mere effektive til det end andre.

2) Du kan ikke få det i højere kvalitet end det udsendes med. DR sender ikke alle programmer i 720p.