Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#231146
Hej,

Os med LG TV firmware 04.20.70 kan pt. ikke se HDR på Netflix - det skyldes SDK versionen som pt. er 4.1.5, den skal være 4.2 eller højer for at kunne se HDR på Netflix. LG arbejder på en ny firmware men hvornår den bliver frigivet vides ikke endnu.

Den Netflix update der kom for ca. 14 dage siden på LG TV var for at app'en nu understøtter HDR (app'en laves af Netflix) - så det er kun LG der ventes på nu.

Jeg har talt med dem begge flere gange og LG ved at det er kun dem man venter på. Om der bliver lavet andet end SDK update i den firmware update der kommer, ved jeg ikke.
Af Turbo
#231214
Håber du har ret Rasmus, hehe - sidst jeg talte med LG (i går) kunne jeg ikke få at vide om der gik 1 uge, 1 måned eller mere - kun at de arbejder på en update samt den skulle testes igennem før den blev frigivet.
Af VILLAFOREVER
#231274
Virker HDR også på min UE55JS8005 med den fremtidige opdatering?
Vil man kunne se en lille forbedring?

Ved man mere hvad opdateringen på samsung 2015 modellerne kommer til at indeholde?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#231275
Som vi har forstået det, så gælder det alle "SUHD" fra 2015. De blev jo solgt som HDR-skærme, så hvis de ikke opdateres, får Samsung nok på puklen.

Hvis du tænker på opdateringen af Tizen, så har de sagt, at den også bringer nogle af nyhederne fra 2016 med sig. De kan se hvad det indebærer her: https://www.youtube.com/watch?v=XcWB5OYzZZ4
Samsung vil bare ikke sige konkret, hvad 2015 modellerne får.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#231278
Velkommen :)

Mht. forbedring, så forbered jer på, at Marco Polo ikke er den mest fantastiske serie i HDR. Nogle af de film vi har set på UHD Blu-ray giver væsentlig mere HDR effekt. Just so you know. Netflix bliver nok også bedre til HDR efterhånden, så mon ikke deres fremtidige produktioner laves med HDR tænkt ind fra start.
Af Simon2910
#231280
Tror meget af Samsung 2015 ejernes forvirring, undertegnede inklusive, handler om at flere af modellerne blev solgt under betegnelsen "begrænset HDR", uden at vi nogensinde ordentlig fik forklaret, hvad forskellen mellem "begrænset" og "almindelig" HDR i virkligheden er.

Sidenhen meldte Samsung ganske rigtigt ud at alle SUHD fra 2015 kan klare HDR, men stadigvæk uden at afklare om det kvalitetsmæssigt er lige så godt som top- eller 2016-modellerne.

Og det er så dét vi venter spændt på, når opdateringen kommer juni/juli.
Af mhca
#234316
Er der nogen, der har nyere informationer fra LG om, hvornår de kommer med en firmware, der understøtter HDR i Netflix?

Der står stadig SDK 4.1.5 på mit nyanskaffede LG fra 2015.
Det kunne være interessant at teste det lidt af i HDR mode med andet end de 2-3 demo-klip, jeg har fundet.