Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301207
I forbindelse med efterårets relancering af DRTV får HbbTV-delen live-kanaler. DRs HbbTV er den del, som danner grundlag for de løsninger, der findes til Smart TV fra bl.a. Sony, Samsung og Panasonic. Så fremover vil man også kunne se DRs live-kanaler på disse TV. Se eventuelt denne artikel: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1560489558

Vi hører desuden på rygteplan, at der er en løsning på vej til LG Smart TV, men det er dog ikke bekræftet af DR.
Af Jensenkim545
#301599
Jeg har - efter at have dårlige oplevelser med Samsung - efterhånden opgivet smart tv. Man skulle tro Samsung havde styr på deres varer, men jeg har oplevet at samtlige af mine fjernsyn er langsomme, de mister konstant internetforbindelsen eller også virker mine apps ikke ordentligt. Her er der altså tale om fx Netflix, HBO, youSee TV osv...

Så er der nogle her der kan rådgive mig om et Smart TV som ikke er Samsung, og som virker? Tak på forhånd!
Af pawmhansen
#316214
Super guide, er der lavet lignede for SmartTV anno 2020? Jeg har personlig rigtig god erfaring med at anvende appleTV og Samsung TV istedet for at bruge de native apps - det virker ikke til de får nok fokus fra Samsung
Af JOHNNYMADSEN
#334068
Er flyttet fra Australien til Danmark med to nyere Samsung TV og jeg kan ikke downloade apps og kan ikke flytte de to TV til Danmark, Samsung vil ikke hjælpe overhovedet. Er der nogen der kan foreslå en løsning???
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#334098
Skærmene er regionslåst i menuen. Jeg har en anden TV-model, hvor det samme er tilfældet. Så vidt jeg kan vurdere, så kræver det, at man går ind i fabriksmenuen og ændrer regionen, men jeg vil være varsom med at ændre for meget derinde.

En løsning kan være at tilslutte en Android TV eller Apple TV boks.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#337142
WebOS i LG TV opdateres ikke efter køb - kun eventuelle patches for at rette sikkerhedsfejl eller mangler ved køb. Så altså, når dette års 2021 LG TV kommer præinstalleret med webOS 6.0, så opdateres de ikke til webOS 7.0 (eller hvad det hedder) i 2022. Den nye versionforbeholdes 2022-modellerne. Osv.

Sony A80J kører Android TV. Vi har af en anden partner fået oplyst, at kontrakterne med Google lyder på minimum tre store Android-versioner. Så altså hvis TV'et starter på 9.0, så burde det mindst få 10 og 11. Krøllen på halen her er dog, at Android TV generelt ikke starter på nyeste version.
Af henrik.yde
#337144
Selve smartdelen opdateres stort set kun på Android TV, såsom Sony og Philips. Hvor længe, er svært at svare på, men måske lidt a la mobiltelefoner. På LG og Samsung bliver TVene desværre ikke opgraderet til den nyeste version.