Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LarsD
#141511
I en tidligere tråd beskrev jeg et problem med at mit nye samsung d7005 glemmer netværksid (koden) til mit trådløse netværk ....

2 nye spørgsmål:

1.
Men de sidste par dage har det faktisk virket hvis jeg kun bruger den org. samsung fjernbetjening - bruger jeg en iTouch med en Samsung App mister tv'et igen koden - nogen af jer der har oplevet samme problem?

Og jeg kan efterfølgende slet ikke tænde tv'et da der jo ikke er nogen trådløs forbindelse mellem de to enheder.

2.
Når jeg tænder tv'et og lader det gå 30-60 sekunder kan jeg langt de fleste af gange godt komme over i Smart Hub-delen og koden er husket. Tænder jeg tv'et og skifter over med det samme skal koden indtastes.

(Kan måske have noget at gøre med at tv'et lige skal finde det trådløse netværk og "koble sig på)

Hvordan er det på dit tv? Skal du også vente eller kan bruge Smart Hub umiddelbart?

På forhånd tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141549
1. Det oplevede jeg ikke på D8005, som jeg testede her på FlatpanelsDK. Der brugte jeg også denne Samsungs touch remote en del gange.

2. Det oplevede jeg heller ikke. Jeg prøvede endda at aktivere Smart Hub en del gange, da Tv'et var ved at starte op. her får man en besked á la "Vent venligst", men netværket røg ikke af.

Kan det ikke have noget at gøre med din trådløse router? Hvilken bruger du?
Af LarsD
#141558
TDC Homebox ....

TV'et kan dog altid se den trådløse router - men glemmer koden.

Og er det eneste af alle vores trådløse gadgets hvor koden glemmes -
så har efterhånden dømt fejlen til at være i tv'et. Bare underligt at det ikke
er en 100 pct konstant fejl så ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141559
Jeg har før oplevet at visse enheder (ikke lige Tv) har problemer med enten WPA eller WEB-koder. Har du for sjov skyld prøvet at skifte krypteringen og se, hvordan Tv'et så opfører sig?
Af LarsD
#141620
Nej det har jeg ikke Rasmus....

Tror faktisk ikke det er det - har her til aften koblet op med WPS og også her smider tv'et forbindelsen...

Kunne det mon være en fejl der har noget at gøre med, at tv'et på en eller anden måde får slukket helt ned for enkelte dele således at det tror det er en ny start hver gang - altså lige som hvis stikket har været trukket ud?

Og derfor starter netværksopsætningen praktisk talt hver gang tv'et tændes.. :((
Af Bigfootplc
#144812
Hej,

Har du fundet en løsning? Jeg har lige købt samme fjernsyn og oplever nøjagtig de samme problemer...

Så hvis du siger du har købt i Bilka Vejle så bliver jeg ked af det, for jeg købte mit fjernsyn her, kassen var åbnet, men fik god rabat med 4 års garanti...
Af LarsD
#144878
Og tror faktisk ikke at hverken mit eller dit TV har en fejl - måske kræver det bare tålmodighed... :)

Det varer nemlig op mod 60 sekunder inden mit tv finder det trådløse netværk - og enkelte gange finder det det slet ikke.... Men hvis jeg slukker og tænder igen finder tv'et det som oftest.

Men som Mac bruger er jeg blot ikke vant til at skulle vente ;)

God fornøjelse med tv'et som jeg ellers er MEGET begejstret for