Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#140866
Hej flatpanels.dk,

Jeg overvejer at købe et ue55d7000 hos jaman.dk og vil derfor høre hvordan jeg får netflix til at virke.

Jeg kan forstå at man istedet for VPN bruger unblock-us.com men andetsteds på dette forum læste jeg at for at få netflix på Samsungs 2011 modeller skulle tv'et registreres gørste gang på en amerikansk internetforbindelse.

Er dette korrekt? Hvis ja er unblock-us.com så nok under registreringen da det jo blot er dnsændring?

Er der forskel på hvilke apps der medfølger oh kan installeres på en d7000 frem for den nordiske d7005? Følger netflix f.eks. med på d7000 og ikke d7005?

På forhånd tak for jeres svar

Mvh Simon
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#140870
Første gang du tilslutter Tv'et til internettet afgør Tv'et hvor du befinder dig. Tilslutter du således Tv'et på en dansk internet-opkobling (som ikke har VPN eller DNS-ændring), så får du også adgang til den danske App Store selvom du ændrer DNS.

Du skal opsætte DNS i enten routeren eller direkte på Tv'et og herefter skal du gå ind i Tv'et og klikke på region nede i højre hjørne af Smart TV brugerfladen. Her kan du vælge USA og Tv'et spørg nu om det skal nulstille sig selv og starte forfra.

Ja, der er adgang til mange flere Apps i den amerikanske store, men f.eks. YouSee og SF Anytime mangler jo så til gengæld. Efter min mening er det ikke noget stort tab, hvis du planlægger at bruge Netflix.

Ifølge en jurist er det ikke ulovligt at bryde geo-blocking (altså ændre land fra DK til US i sin internetforbindelse), men det kan være i strid med Netflixs rettigheder at se Tv-programmerne fra Danmark (da de foreskriver, at man bor i USA). Men spørgsmålet er naturligvis om det ikke er Netflix der bør sikre deres system bedre end det er brugeren der skal afgøre dette, da ikke engang jurister kan give et klart svar på om det er lovligt eller ej.
Jeg har selv overvejet at skrive en lille guide (for det er ret nemt at opsætte), men jeg er i tvivl om jeg vil kaste mig ud i det pga. ovenstående.