Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af irma_n
#139760
jeg har nu fået en usb dongle til min samsung tv og har en amerikans dns adresse - der gør at jeg på mine andre devices kan bruge bl.a. netflix og hulu.

nu vil jeg gerne installere netflix via samsung apps men den kommer ikke frem - og troede at den ville blive en valgmulighed når amerikansk dns var oppe at køre.

er der nogen der har fået netflix installeret og hvis ja hvordan?

på forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#139763
TVet kører jo stadig på dansk software.
Af ibanezx
#139766
Dette kunne være et rigtigt fedt feature!

Hvilken løsning bruger Du til at få en amerikansk DNS?
Af FPDK
#139778
Generelt på Samsungs nordiske 2010 modeller installeret med den nordiske software version, er Netflix applikationen deaktiveret. Dvs den kan ses, men ikke anvendes uanset VPN/DNS løsning.

Når det er sagt, så er det efterhånden nogle måneder siden jeg 'testede' den model, hvorfor det ikke kan udelukkes en ny software version er mindre restriktiv. Svjh kan man under indstillinger finde detaljer om den aktuelle software version og herunder en linie med en ordlyd lignende 'Netflix app: Deactivated".

En 'workaround' er at opdatere fladskærmen med US software versionen, men det absolut ikke noget der kan anbefales medmindre man er resource stærk indenfor IT og har hang til 'nørderier'. Køb istedet en fladskærm hvor der ikke er nogen blokkering.
Af ibanezx
#140748
Jeg har samme problem, også med Netflix. Nogle kreative mennesker her?

Det med firmware bryder jeg mig ikke om eftersom der er foreskel på en amerikansk D7000 og en europæisk D7000 rent hardwaremæssigt.

Har endda prøvet service menuen for et sted hvor man kan tænde og slukke for App'en. Det var no go.
Af purtsak
#140750
jeg ser netflix igennem min mac mini på mit 50"vt30y så hvis du har en pc eller noget skulle det virke :)
Af purtsak
#140751
jeg vil lige sige at jeg har min mac mini sat til mit anlæg
Af FPDK
#140755
ibanezx,

På Samsungs 2011 modeller (eksempelvis D7005) er det faktisk muligt at anvende Netflix applikationen modsat 2010 modellerne. Og da iøvrigt ros til Samsung for at lade forbrugerne afgøre hvilke applikationer de vil anvende, og ikke fortsat udøve diktat på det område - tror det vil blive værdsat af mangen en forbruger.

Anyway, såfremt første produkt registrering sker via en US/CA baseret internet forbindelse, vil den næste firmware opdatering, der hentes og installeres have Netflix applikationen aktiveret - vel og mærke via Samsungs officielle support service.

Jeg har den nævnte D7005 model (LED) og efter firmware opdateringen fungerer Netflix problemfrit :-) Går jeg ind i indstillinger er modellen specificeret som en D7000 model og fungerer fortsat fint med Yousee kabel.

IMO er denne integration noget skønnere end tilføjelse af endnu en kasse til samlingen og betjeningsmæssigt synes jeg også det er en bedre løsning, men det er naturligvis et spørgsmål om smag og behag.
Af ibanezx
#140786
Det er godt nyt. Nu mangler jeg så bare at gemmentvinge en firmware opdatering med Unblock-us DNS indtastet. Nogle forslag til hvorledes jeg klarer det?
Af Easyrider
#142826
På mit samsung C7705 kan sagtens få adgang til alle samsung US Apps uden at gennemtvinge en firmware update. Har bare tilføjet en DNS, hvorefter jeg har nulstillet samsung apps. Herefter hentes NetFlix, Hulu plus osv. automatisk. Desværre går NetFlix i sort skærm , men Hulu plus og andre ser ud til at virke helt fint.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142853
Som Easyrider skriver, kan man godt få adgang til amerikanske Apps på Samsungs 2010-modeller. Man skal blot nulstille sin App Store efter man har opsat DNS-omdirigeringen. Ellers har man stadig kun adgang til den danske App Store.

Mange personer oplever dog problemer med sort skærm på 2010 modellerne (2011 virker). Læs eventuelt mere om i den store debattråd omkring Netflix her på FlatpanelsDK: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22002

Vi har også en guide til at få Netflix på diverse enheder her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1309768993
Af Baunsgaard
#142991
Easyriders problem gælder også ved mig.

jeg har en ps50c7705 samsun 2010 model.

Je ghar fået den rigtige DNS ind, og skærmen har hentet alle US apps, men når jeg starter Netflix går den bare i sort.

Derudover melder "vudu" at den ikke virker på devices som ikke er købt i US.

Er der nogen som har en workaround, som de har belæg for virker, og en guide til gennemførelsen.

Jeg har kigget på "factorymenuen", men jeg kan ikke finde noget der giver mening i denne sammenhæng.
Af jszpirt
#143068
Hvordan nulstiller man Samsung apps på en 2010-model?

tak