Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
#136566
Har prøvet youtube og headweb, det er rimlig ok...

Dog kan det siges at LG's tilgang til en ringe remote og skrivning, virkelig gør oplevelsen rimlig dårlig.. og der er også flere youtube video'r som skippes, og så irriterer remote en del når man så afbrydes af en video som den skipper..

Headweb var ok, og kørte fint, fik set i-see-you der, helt ok.. dog utrolig mange 50/60'r film og mange "B" rated film ser det ud til.

SF-Anytime er ok til trailers,
Viaplay kun sjovt hvis man har abbo.
Cinema.tv også fin til trailers, størrere udbud end SF-Anytime.

Så er spørgsmålet om nogen har prøvet med deres LG smart remote, eller fundet ud af om keyboard/mus kan tilsluttes?

Der er pt ingen udbud af apps på tv't(danmark), men skiftes der til UK el. Tyskland så er der en del, dog flere er blokeret via adressen, så de ikke kan ses fra Danmark.
Af nickell
#136569
Hey, tillykke med din nye skærm!

Hvor har du fundet den henne, og til hvilken pris?

Hvor tilfreds er du med billedkvalitet på hhv. TV, Blu-ray og/eller konsol?

Undskyld de mange spørgsmål, jeg er bare nysgerrig ang. LG's 2011 lineup! :)
Af lgowner
#136570
Redcoon.dk
og så tilrettet i service menu, så jeg fik dansk model , her er nemlig EU -> nordic en option..

Smart-tv delen er nyt her, så det virker fint nok, DLNA delen af dette er ikke meget anderledes end før..
Billed med THX opsætning ser rimlig ok ud, har dog ikke målt det om billed virkelig er thx som på andre modeller, men det ser rimlig ok ud. og der er 2 indstillinger til dette..
Standard billed er ikke perfekt, så der prøvede jeg anbefaling herfra, som var næsten ens med thx opsætningen dog. men en god start..

der ser ud til at være lidt "sort" problemer med clouding i siderne som Rasmus flere gange tester for, måske tager jeg bare fejl, da jeg ikke ser det altid..

men sammenlignet med en lg plasma af tidligere årgang, så er det helt ok. og 3D er min preference, da aktiv briller generer mig med alt det flimmer.. passiv er vel 99% flimmerfri mener jeg.. og flimrer det, så har de en venstre/højre øje indstilling som har løst det på de bluray's jeg har testet hvor flimmer fremkom i nogle tilfælde. Det er nok rimlig vigtig at huske, når man leger med 3D delen på tv't.

Nå, nok om tv't.. det er jo en Smart-TV sektion...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#136690
Så vidt jeg husker kommer LG også med styring via iOS og Android, så det bliver lidt lettere at bruge tastatur ved f.eks. YouTube-søgninger. Mange af producenterne har dog ikke deres Smart TV platform helt oppe at køre endnu, så den sidste funktionalitet kommer i senere firmware opdateringer.
Af red_martians
#136714
Min ærlgie mening om LG's smart-TV. det er så meget mere udholdeligt end det langsomme og sindsyg tunge system der er i samsung. Faktisk flyder det helt ok, til at man kan bruge det til noget fornuftigt.
Jeg kan godt se de andre problemer. men min opfattelse er at de fleste alligevel giver op over for samsung før de egentligtaget er kommet igang.
Af lgowner
#136723
pt. er jeg imponeret over youtube som helt klart er modtaget i HD. dog ikke fin menu styring der, mest pga. den skipper dem som ikke er HD går jeg ud fra..

Eksperimenterer lidt med vpn og dns løsning så jeg kan forbinde til iplayer og andre udenlandske services.. men kedeligt er at så slås pvr funktionen fra, da f.eks tyskland/england kun kan vælges når nordic option er slået fra.. men jeg tester videre..

Der er btw, når man vælger tyskland el. england allerede mange apps som kan hente, dog ikke særlig spændende kun på engelsk kan man hente en anden tv app, dog heller ikke så meget værd..

men smart-tv skal nok vinde ind.. og på LG'n fungerer det sån ok, der er dog "loadetid" som man føler er lidt cbm64 agtig :)
Af MortenLG
#136731
Hej Alle

Der er allerede frigivet en App til Android og Iphone som hedder LG remote.. som kan styre alle de nye LG TV.

Prøv at hente den, det vil absolut gøre oplevelsen sjovere at bruge smart-TV

Der kommer snart en dato for frigivelse af app store.

MVH
Morten LG

PS. god påske til alle
Af henriksen78
#137657
Kan du ikke komme med andre af dine erfaringer med dette TV

Billed kvalitet 2D/3D
evt slør/hakken ved hurtige bevægelser.
læste i anmeldelse at LW650 led lidt under dette, derfor kunne jeg godt tenke mig at hører lidt om det fra en alm. bruger