Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ufling
Hej
Jeg overvejer at købe et Samsung QE65Q80DAT. Jeg har fundet frem til at QE modellen er preinstalleret med Benelux indhold hvorimod TQ65Q80DAT (samme TV) skulle være en “nordisk” model.
Vil jeg kunne installere smart TV app fra Yousee eller Norlys på QE modellen?
Mvh
Uffe
Ja, der er forskel på modelnummer fra land til land (Regioner) hvor de er tilpasset til hvor de bruges, man burde dog kunne bruge det i en anden region ved at skifte land.
Hvorfor købe en model til anden region end til Nordic.?
Radiomanden skrev: 15. feb 2025, 10:37 Ja, der er forskel på modelnummer fra land til land (Regioner) hvor de er tilpasset til hvor de bruges, man burde dog kunne bruge det i en anden region ved at skifte land.
Fandt en YouTube video der beskriver processen for at skifte land/region. Tak for hint i den retning!
Ja det skulle være simpelt, Brugsland: Danmark, Sprog: Dansk, eller hvad der foretrækkes.
Ufling skrev: 14. feb 2025, 16:18 Hej
Jeg overvejer at købe et Samsung QE65Q80DAT. Jeg har fundet frem til at QE modellen er preinstalleret med Benelux indhold hvorimod TQ65Q80DAT (samme TV) skulle være en “nordisk” model.
Vil jeg kunne installere smart TV app fra Yousee eller Norlys på QE modellen?
Mvh
Uffe
Hej Uffe,

QE-modellen er beregnet til Benelux-markedet, så der kan være begrænsninger i app-udvalget. YouSee og Norlys’ apps er typisk kun tilgængelige på nordiske modeller. Du kan prøve at ændre regionen i TV'ets indstillinger, men det er ikke altid en garanti. Hvis de apps er vigtige for dig, vil TQ-modellen være et sikrere valg.