Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har haft mit nye Phillips 55OLED809 TV i godt en uge, men et problem har fået mig til at starte en reklamationssag ved forhandleren. Jeg tænkte dog, at forsøge her, om nogen havde råd/ideer til, hvordan problemet måske kan/ikke kan løses.

Problemet er, at TV'ets interface, efter nogle timer i standby, bliver ekstremt sløvt. Så sløvt at apps i Google TV ikke kan loade; at fjernebetjenings-input bliver flere sekunder forsinket; at i forvejen-åbne apps lukker ned eller loader forfra.

Jeg mistænker at TVet er maks presset på enten CPU, RAM, eller begge.
Da TVet fint kan bruges og vise indhold i flere timer i streg uden problemer, men at sløvheden er tilbage efter et par timer i standby, får mig til at tænke at det må være et memory-leak et sted i softwaren. Og det er nok i en af de baggrundsprocesser, der køres under standby.

Foreløbig løsning:
TV får en hard-reboot, ved at tage strømmen fra og vente på at det starter op igen. (Og reklamationssag er startet).

Jeg har selv forsøgt at ændre Indstillinger for standby, sleep, auto-sluk, strømspare, mv., uden nogen effekt.

Jeg er meget interesseret i at få input på en eller flere spørgsmål;

a) Nogen, der har oplevet noget lignende på enten samme model-serie eller andre TV med Google TV?

b) Nogle ideer til ting jeg kunne prøve af selv, for at løse problemet?

c) Er der nogen, der har erfaringer med at få Phillips i tale? Jeg har ikke kunnet finde igennem deres supportsider til at få fat i et menneske.

Mvh.

----

PS. Tak til(og for) denne fantastiske hjemmeside! Har ikke været aktiv på forummet her før - men jeg følger indholdet løbende. Jeg har i flere år anbefalet siden aktivt til alle, der kigger efter nyt TV.
Kan det passe at at sidens bagmænd var aktive på EDBprisers fora i forgangne tider?! ;)
Der har før her på forummet været skrevet om sløve App's, det har været i forbindelse med ældre TVer hvor App's er blevet sløve grundet at TVet ikke har tilstrækkelig kraft til at de kan køre uden problemer, det du beskriver tyder på det samme, dit er nyt, men har ikke seneste Android version, det har Version 12 (Oktober 2021) og er et par versioner gammelt, seneste aktuelle version er 15, den seneste TVet kan have, som må være en 2024 model, er version 14 (Oktober 2023). Nye App versioner kræver mere af den enhed de er installeret på, end dem der var til ældre OS
versioner.

Hvis du vil kontakte Philips service, så er det.

(+45) 35258314

Mandag - Fredag: 09:00 - 18:00
Senest rettet af Radiomanden 15. jan 2025, 10:26, rettet i alt 1 gang.
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 15. jan 2025, 10:21 Det lyder som om TV'et prøver at opdatere noget i standby som den ikke får lov til eller selv fejler i.
Interessant tanke. Men så skulle opdateringen næsten fejle. For den kan da ikke tilfældigvis være gået i gang, når vi tænder TV'et 20 timer senere, hver gang.

Jeg prøvede en nulstilling på 3. dagen. Uden forbedringer. Og jeg orker ikke at gentage den øvelse særligt mange gange, hvis jeg skal være helt ærlig...
Radiomanden skrev: 15. jan 2025, 10:08
Hvis du vil kontakte Philips service, så er det.

(+45) 35258314

Mandag - Fredag: 09:00 - 18:00
Tak for svar. Ja, det er ikke det aller-nyeste TV - men det er dælme tæt på, så jeg kan ikke forstå, hvis det skulle være problemet.

Tak for nummeret til Phillips! De tog den med det samme. Og nu venter jeg på at de vender tilbage med løsningsforslag!
Android 12 er fra Oktober 2021, så det er en som er et par versioner ældre end den burde være på en 2024 model. Den vedligeholdes dog stadig, seneste sikkerheds opdatering er fra December 2024. Det er dog App's det kommer an på, de seneste opdateringer kan kræve mere processorkraft.