Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sokken
Da jeg havde kabel tv troede jeg aldrig jeg kom over på streaming fordi når jeg brugte chromecast hakkede billedet men så prøvede jeg en Apple TV og ingen hakken, så nu streamer jeg med 3 Apple TV til mine 3 fjernsyn.
Billede kvaliteten er selvfølgelig ikke den samme som kabel men jeg synes det er acceptabelt så længe det ikke hakker
De gamle Chromecast kunne vist også kun vise med 60 Hz, men Android TV OS bokse har både 24, 30/60 og 50 Hz, og er lige så gode som en ATV og billigere.
jkn789 skrev: 28. okt 2024, 16:50 jeg har ingen problemer med hakkede billede på Apple tv, jeg ser sport via viaplay, tv2 play og waoo Web tv, og har købt sports pakken til Max. Så jeg slipper for reklamer. men bruger waoo boksen når jeg kan. Det er lige en tand bedre kvalitet.
jeg har waoo store tv pakke inklusive viaplay total og tv2 play største pakke uden reklamer og 64 tv kanaler inklusive eurosport 1 og 2 og alle discovery kanaler for 799 om måneden, skulle jeg have viaplay total og tv2 play største pakke uden reklamer, koster de to alene 449 + 249 = 698, så jeg betaler faktisk kun 101 kr. For 64 kanaler.

det er dyrt når man er vild med sport, men i mange tilfælde kan det ikke betale sig, ikke at have en tv pakke.
Det lyder til, at vi ser meget ens på sagen.

Og positivt at du ikke oplever hakkende billede med det setup. Jeg vil dog være sikker på, at det løser problemet, før jeg vil smide 1499,- yderligere for et Apple TV.

For mig er deal breakeren, at det hakker. Og det lyder til, at Apple TV er vejen frem. Eller at finde en dims, der kan sørge for, at mit TV tilpasser sig frekvensen i Norlys-appen og TV 2 Play.

Satte lige min gamle Chromecast til 120 kr. i siden på det nye dyre fjernsyn. Indstillede det til at streame på 50 Hz - og vupti. Intet hakkende billede på TV 2 Play.

Det er simpelthen for latterligt, at så dyre fjernsyn ikke kan præstere det selv! Norlys-appen imponerede mig dog ikke.

Er min eneste mulighed virkelig at købe Apple TV 4K?

Eller er det Norlys, den er gal med? Er Wall, YouSee eller Allente bedre apps at streame fra? Har kun brug for 3+, TV 3 Sport, TV 3 Max og See.det kan jeg få for 249,-
sokken skrev: 28. okt 2024, 22:08 Da jeg havde kabel tv troede jeg aldrig jeg kom over på streaming fordi når jeg brugte chromecast hakkede billedet men så prøvede jeg en Apple TV og ingen hakken, så nu streamer jeg med 3 Apple TV til mine 3 fjernsyn.
Billede kvaliteten er selvfølgelig ikke den samme som kabel men jeg synes det er acceptabelt så længe det ikke hakker
Godt at høre.

Hvilke apps streamer du livesport fra?
Det kan ikke være rigtigt at der ikke er mulighed for at vælge billedfrekvens på et TV der har Android TVOS, når nu det er på alle Android TV Streaming bokse inklusiv den nye Google streamer.
Af sokken
Radiomanden skrev: 28. okt 2024, 22:33 De gamle Chromecast kunne vist også kun vise med 60 Hz, men Android TV OS bokse har både 24, 30/60 og 50 Hz, og er lige så gode som en ATV og billigere.
Jeg havde også en Nvidia Shield og det var samme problem. Uanset hvordan indstillingerne var sat
Af sokken
firstmover skrev: 28. okt 2024, 23:58
sokken skrev: 28. okt 2024, 22:08 Da jeg havde kabel tv troede jeg aldrig jeg kom over på streaming fordi når jeg brugte chromecast hakkede billedet men så prøvede jeg en Apple TV og ingen hakken, så nu streamer jeg med 3 Apple TV til mine 3 fjernsyn.
Godt at høre.

YouSee, Amazon Prime og Disney.

Kender du ikke nogle der har en Apple TV som du kan prøve at låne?
sokken skrev: 29. okt 2024, 12:33
Radiomanden skrev: 28. okt 2024, 22:33 De gamle Chromecast kunne vist også kun vise med 60 Hz, men Android TV OS bokse har både 24, 30/60 og 50 Hz, og er lige så gode som en ATV og billigere.
Jeg havde også en Nvidia Shield og det var samme problem. Uanset hvordan indstillingerne var sat
Det lyder underligt, da TV jo sendes med 50 Hz, der også den mulighed at det Streames med 25 Hz, You Se bruger vist begge dele, og med 25 Hz er det ikke så godt, og det kan man ikke gøre noget ved.
sokken skrev: 29. okt 2024, 12:35
firstmover skrev: 28. okt 2024, 23:58
Godt at høre.

YouSee, Amazon Prime og Disney.

Kender du ikke nogle der har en Apple TV som du kan prøve at låne?
Ikke umiddelbart, men jeg må støve en op. :)

Tak for hjælpen.