Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Montanus
Hej. Jeg har et Apple 4K sluttet til mit helt nye LG WebOs OLED B6 Smart Tv efter alle forskrifter (billedmatch, Dolby Vision 60 MhZ, højeste krominans osv osv) trådløs, superhurtigt internetopkobling - og dog hakker billedet fælt når jeg streamer fra Norlys-appen.
Det er som om det stopper en nanosekund hver femte-sjette sekund. Jeg har forsøgt mig med andre billedformater (HDR 50 Hz mm), men uden resultat.
Er det noget, man bare må leve med?
Mange tak på forhånd for jeres respons.
Niels B
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hej Niels,

Du bør opsætte Apple TV 4K til 4K SDR 50Hz, hvis du primært ser dansk indhold. Pas på med at følge guides på YouTube, da de ofte er lavet til amerikanere, der har fortid i 60Hz modsat Europa, der har fortid i 50Hz. Se vores guide til Apple TV opsætning her: https://www.flatpanels.dk/guide.php?sub ... 1624516439

Norlys streamer så vidt jeg ved kanaler i både 25 og 50 billeder per sekund. Kanaler i 25fps vil hakke, såfremt man ser indhold med meget bevægelse i, f.eks. sport.

Dog mistænker jeg, at der også er noget andet galt, idet du beskriver, at dt hakker hver femte-sjette sekund. Det lyder umiddelbart som et mismatch mellem indholdets frekvens og HDMI-frekvensen, så det burde som udgangspunkt blive løst ved at sætte Apple TV 4K til 50Hz.

Alternativt kan det skyldes dit LG B6's billedindstillinger, f.eks. at TruMotion (LGs motion.system) er aktiveret. Husk at TV'et har særskilte billedindstillinger for SDR, HDR10 og Dolby Vision. Så når du ser indhold i HDR og når du ser indhold i Dolby Vision, så skal du ind igen i billedindstillingerne og slå f.eks. TruMotion fra.
Af Montanus
Hej Rasmus
Jeg siger mange mange tak for det venlige og indsigtsfulde svar. Jeg vil straks følge op. Mvh