Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#356140
Jeg har et 5 år gammelt Philips 55PUS7503/12 med Android TV. Ikke den dyreste model dengang, heller ikke den billigste ... men den har tjent os fint.

De seneste uger er især visse streamingtjenester begyndt at hakke helt vildt. Det er primært SkyShowtime , men også Viaplay og lidt Prime. Og det er uanset om jeg bruger apps på selve TVet eller jeg laver Chromecast fra min telefon til TVet.

De sidste dage oplever vi at også flow-TV, eksempelvis TV3 med jævne mellemrum hakker i lyd og/eller billede.

Der er intet ændret i hverken kabel-TV (Stofa via fiber) eller vores netværk (Fibia fiber efterfulgt af mit eget Ubiquiti setup). Til/fra TVet er der min. 150/150 Mbit.

Jeg har haft nullet TVet fuldstændigt og alt er installeret på ny, ingen ændring.

En test med at køre SkyShowtime til et meget ældre Sony via en normal Chromecast kører helt fint på samme netværk.

Jeg er ved at blive vanvittig da jeg ikke kan greje hvad hulan der er sket. Kan nogen her i forum give idéer til hvor jeg skal kikke? Kan "billedmotoren" i selve TVet være ved at dø så vi skal på januar-udsalg?

På forhånd tak for enhver hjælp :)

Mvh. Lars
#356146
Hmm, kan se i din historik her på FP, at du har døjet med det før. Hvilken billedprofil bruger du ? Prøv dig evt. frem med forskellige profiler. Den mest korrekte på den model af TV du har vil nok være "ISF dag", eller "ISF nat. Du har jo forsøgt dig med både int. og extern Chromecast på nyt og gammelt TV, så jeg tror ikke det er 50/60HZ- 100/120HZ problematikken der driller.
#356152
henrik.yde skrev: 3. jan 2024, 22:57 Hmm, kan se i din historik her på FP, at du har døjet med det før. Hvilken billedprofil bruger du ? Prøv dig evt. frem med forskellige profiler. Den mest korrekte på den model af TV du har vil nok være "ISF dag", eller "ISF nat. Du har jo forsøgt dig med både int. og extern Chromecast på nyt og gammelt TV, så jeg tror ikke det er 50/60HZ- 100/120HZ problematikken der driller.
Hej Henrik,
Yes, der har været lidt udfordringer hen over tid. Men mange tak for input, det vil jeg lige afprøve i aften - og så opdaterer jeg lige tråden her med om det løste noget.
Hilsen Lars
#359207
henrik.yde skrev: 8. jan 2024, 20:42 Prøv så at tjekke kabelføring fra stofaboks til TV. Og prøv også at genstarte boksen ved at fjerne strømmen ca 2 minutter.
Har prøvet at tjekke kabelføring, som iøvrigt kører fra Stofaboks til fordeler på loftet og så ud til 3 TV - intet umiddelbart at se. De andre to TV, der kun kører FullHD, kører snorlige, dvs. ingen hakken eller noget.

Jeg er ved at blive idiot over det der sker. Der er intet mønster i det, det er både flow-TV og streaming - og det kommer ret vilkårligt. Ind imellem med en form for hyletone i 1-1½ sekund. Lidt som om "motoren" i TV'et ikke kan følge med eller noget ...

Min umiddelbare udfordring er; jeg ved ikke om det løser noget som helst at købe nyt, en løsning jeg hælder en del til.

Men; skal jeg købe nyt, hvad er så et mellemklasse Google TV? Jeg har mest kik på Philips The One i 55", eks. denne: https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/phili ... =the%20one

Jeg mangler virkelig et godt råd eller to ift. hvad vej jeg skal gå, også selvom det er mellemklasse, ældre model jeg har nu ...?
#359243
Arh ja, den har jeg fuldstændig overset. Har været så fokuseret på at hverken alm. flow- eller streaming TV ikke virker, at jeg har misset at vi også har en blu-ray og en WD TV sat til. Det prøver jeg lige snarest muligt ...
I fald det også giver problemer, kan konklusionen så være at "motoren" i TV'et på en eller anden måde er defekt?