19. maj 2018, 01:08
#271777
Jeg hverken kan eller skal gøre mig klog på forhold, jeg ikke selv har konstateret, men:
* hvis et tv-apparat er indstillet til automatisk kanalopdatering
og
* et andet tv-apparat ikke er indstillet til automatisk kanalopdatering
og
* tv-signalleverandøren laver fejl i listen, så vil det givetvis kun afspejles på tv-apparatet, der er indstillet til automatisk kanalopdatering.
Det er vel ikke en ukendt sag, at Waoo (i praksis oftest en elforsyningsvirksomhed) nok har forstand på levering af trefaset vekselstrøm, mens deres viden om distribution af tv-signaler er noget mindre.
Når det er skrevet, så tror jeg, tv-signalleverandørerne betragter levering af EPG-signaler som et nødvendigt onde, som de helst var foruden. På fjerde eller syvende år kører fx Stofa med dobbelt EPG-tekst på en lang række af kanalerne. Svaret er “sådan får vi det leveret”. Jeg mener, at EPG-informationer pr. definition er en del af et digitalt tv-signal, og brugere burde reklamere på samme måde som ved manglende signal.
Jeg aner ikke, hvor tv-signalleverandørerne får oplysningerne fra, men jeg har da set stillingsannoncer, hvor man søgte [unge] mennesker til at sidde i Barcelona eller Malaga og skrive [danske] EPG-oplysninger (til 1.000 € pr. måned + logi)...