Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kelvis
#194687
Jeg har et problem jeg bare ikke kan finde en løsning på! Jeg har et Panasonic tx-p50gt50y tv. Jeg bruger twonky mediaserver, som er det program Panasonic bruger som mediaserver. Jeg afspiller film fra min stationære pc kablet men kan også køre trådløst uden problemer. Det går fint når jeg af spiller blu ray film i mkv eller H.264 format. Men ikke Remux avc med dts hd master audio 7,1 selvom det også er mkv? Den vil heller ikke afspille iso filer (dvd) men det understøtter tvét vist heller ikke. Når jeg henter en ripped 3d film, som ofte er en iso fil(billede), kan den slet ikke finde mappen hvori filmen ligger. Har prøvet at omdøbe iso til mkv men det hjælper heller ikke. Henter jeg en bd 3d film der ikke er ripped kan den godt afspille filmen men så er der imgen lyd på. Har også prøvet at sætte en harddisk direkte i tv men problemet er det samme. Har en Onkyo tx-nr717 forstærker og hdmi kablet jeg bruger op til tvét er 1,4. Hvordan kan jeg få mit tv til at afspille film med hd master audio og afspille de 3d film jeg har liggende på min pc? Er der andre mediaservere der ville være bedre at bruge eller er det noget med codecs på min pc? Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at løse det her for jeg vil virkelig gerne gøre brug af den "rene" lyd og se 3d uden at skulle have skiven og afspille den fra min ps3.

På forhånd tak :)
Af dk9000
#194688
Du døjer som de fleste med codec problemer på dit tv. jeg vil anbefale dig at du kigger på en mediaboks til afspilning af disse typer filer da tv ofte er ret begrænset :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#194713
Der er mange der kan bruges. Både Popcorn Hour, Dune og Mede8er laver bokse, som vil kunne afspille dine film. Vi har tidligere anmeldt nogen af disse, men hvis du vil have 3D, så skal du lidt op i modelnumre på de fleste af dem.
Af Kelvis
#194750
Har lige købt med8er MED1000X3D og venter bare på at den kommer med posten, forhåbentlig allerede i morgen. Glæder mig vildt til at få sat det til og se om alle mine problemer dermed er løst ;)