Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stigbp
#180519
Hej forum :)

jeg har købt dette 3d fjernsyn 50PM680T

LG 50" Full HD 3D SMART-TV 50PM680T

og var ude i elgiganten for at købe briller dertil, men da jeg stod ude i butikken, kom jeg til at tænke på at jeg sikkert kunne spare nogen penge.
Derude ville de ha 900 pr par (da det er de briller med batteri i?) og tænkte på om der var nogen herinde som kender et godt alternativ til gode briller som jeg kan bruge til mit tv.

På forhånd tak ::l
Af LHS
#180630
Hejsa

Kan desværre ikke hjælpe med brillerne...
Men har søgt en del omkring det tv du nævner
( http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-50pm680t )
Og tænker meget på at købe det, ved godt alle herinde siger Panasonic st50, men har ikke 8500kr at bruge på et tv lige nu, hvad kan Panasonic som den her ikke kan.
HVAD synes du om den og vil du anbefale den :) Kan man optage til hd på den ?

På forhånd tak :)

MVH Lars
Af Henrik S
#180790
Jeg kan til gengæld hjælpe med brillerne.

Du kan købe de originale LG briller på Amazon UK her:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B007 ... 01_s00_i00

De sendte dem til Sverige uden fragt, måske det samme gælder til Danmark.

Prisen uden fragt er 306 kr, så det kan nok betale sig, selvom der skulle ryge noget fragt på. ;)
Af A230
#180820
Hej
Tror enten du eller sælgeren har misforstået noget. Tv'et er et passivt 3D så den bruger de briller som de bruger i biografen. Og de koster ikke 800 kr pr styk og de bruger heller ikke batterier ;) du kan gå ned og købe et par i biografen til en 20'er... Kan jeg ihvertfald i min lokale bio. Håber det hjalp dig lidt!
Mvh -230
Af Michsq
#180833
A230 skrev:Hej
Tror enten du eller sælgeren har misforstået noget. Tv'et er et passivt 3D så den bruger de briller som de bruger i biografen. Og de koster ikke 800 kr pr styk og de bruger heller ikke batterier ;) du kan gå ned og købe et par i biografen til en 20'er... Kan jeg ihvertfald i min lokale bio. Håber det hjalp dig lidt!
Mvh -230
LGs plasma skærme bruger selvfølgelig aktive briller, ligesom alle andre plasma skærme. Så det er ikke megen nytte han vil få af brillerne fra biografen på en 50PM680T..
Af Henrik S
#180840
A230, som Michsq skriver, så tager du altså fejl her.

50PM680T er et plasma TV, og alle plasma TV til dato bruger aktiv 3D.
Det medfører langt dyrere briller end dem der bruges til passiv 3D.

Til gengæld kan de så, som sagt, købes på Amazon UK til en trediedel af prisen.
Det hjælper jo en del, især når man også skal købe ind til resten af familien.

En anden ting er, at fra 2012 har producenterne lavet en standard, så man ikke længere er låst på fabrikat af briller.
Jeg har f.eks. også et par Samsung 3D briller (SSG-4100GB) til at køre med mit LG 42PM470T, og det går udmærket.

Man skal bare sikre sig, at de kører Bluetooth og er modelår 2012 og frem.

Samsung brillerne er lidt billigere end LG's egne, men er ikke genopladelige, og sidder ikke lige så godt som LG'erne.
Af kronholm
#180841
Ejere af LG50PM680T. Hvad synes i om tv'et? Overvejer selv at købe det... Har i set det i nogle butikker inden køb? evt. hvor?

Hvordan vil i vurdere det i forhold til nyere panasonic plasma, såfremt i har erfaring med dem? Sort-niveauet er det kritisk dårligt, eller går det? Kan man købe en LG magic remote til tv'et og er det en fordel?
Af BrunoB
#180865
A230 skrev:Hej
Tror enten du eller sælgeren har misforstået noget. Tv'et er et passivt 3D så den bruger de briller som de bruger i biografen. Og de koster ikke 800 kr pr styk og de bruger heller ikke batterier ;) du kan gå ned og købe et par i biografen til en 20'er... Kan jeg ihvertfald i min lokale bio. Håber det hjalp dig lidt!
Mvh -230
Men det er jo ikke første gang man ser sådanne misforståelser omkring 3D til hjemmebiffen eller PC´en. O_O
Hvis/når 3D endeligt flopper så skyldes det sandsynligvis bl.a at fjolserne der producerer SW eller HW til de 2 formater(aktiv/passiv) af uforståelige grunde undgår at fortælle i deres markedsføring præcis hvad deres specielle valg af format betyder for brugeren.
Og hvad det ikke betyder.

Er der f.eks nogen der ved at nVidias aktive 3D driver (til klik/klak briller) på PC´en også indeholder en driver til det passive polariserede system.
Nej vel? :o
Men det er præcis fordi de af kommercielle grunde helst ikke vil fortælle det fordi de så tror at potientielle kunder måske så hellere vil vælge det modsatte (passive) system som de ikke tjener penge på.
;;)
Af A230
#180869
Hej igen
Beklager min fejl, troede sku at alle LG modeller var med passiv 3D. Den må jeg tag på min kappe 8)
Af BrunoB
#180874
Det er du garanteret ikke den eneste der har troet.
Men desværre ser det ud til at plasma ikke kan kombineres med det simple passive systems polafilter.
Der er vist ingen udenfor de forskellige panel producenters labs der ved hvorfor.
Eller vil fortælle det O-O
Af Goffie
#180878
Hej alle.
Synes det lyder interesant at man kan bruge de meget billigere Samsung briller.
Har købt omtalte Pm680, men endnu ikke modtaget det.
Vil gerne høre lidt mere om 3D oplevelsen med hhv originale lg (eller bare dyre) briller og de billige, hvor samsings tilsyneladende er de billigste.

Hilsen Goffie
Af anse
#181136
Har også købt.

Kunne du ikke løfte sløret for billedekvaliteten osv.

Vh. Anders
Af skytten-fyr
#181530
hej jeg har også købt sådan et LG 50" 3D tv og får det først her den 14/2 er også spænt på hvordan det er og med hensyn til 3D briller fik jeg også et chok da jeg så de kostede 899 kr hos elgiganten..men nu har jeg købt dem i england 1243 kr for 3 par med fragt skulle komme her den 16/2.
er der andre der har haft problemer med plasma tv jeg har haft 2 stk 50" før, først et philips det gav et bang og en blå gnist og gik i sort. blev lavet 3 gang og fik det så byttet til et lg på gangtien og det har jeg haft i ca 3-4 år og her forleden gav det et bang og sort skærm med kun lyd så nu krydser finger for jeg bare har været uheldig
Af Henrik S
#181570
Til Goffie og andre interesserede

Forskellen på Samsungs og LG's briller hos mig er følgende:

Samsungs briller sidder ikke godt på mig, så det gør oplevelsen lidt anstrengt. De er ikke dækket af i siderne, og det kan godt genere lidt.
3D oplevelsen er ok, men det er som om ting ikke "kommer ud" af skærmen så meget.
De er lidt lysere og større i glassene end LG's, og helt lydløse.

LG's briller sidder godt, og kommer endda med en anden næsestøtte til når man bruger briller. Stængerne dækker lidt for lys fra siden.
3D oplevelsen er kraftigere her, men glassene er lidt mørkere end Samsungs.
De hvisler desværre lidt under brug, men efter lidt tid lægger man ikke mærke til det.

Jeg foretrækker selv LG's pga. hvordan de sidder, og fordi de har lidt stærkere 3D effekt.

Begge typer briller er dog ok efter min mening, og det med hvordan de sidder vil jo altid være helt individuelt.

Samsungs briller kommer med et lille knapbatteri, som de lover skulle holde 150 timer.
LG's er genopladelige, med en lille USB oplader. De skulle holde ca. 40 timer mellem hver opladning.

Begge typer kan ramme lidt skævt i synkroniseringen, det ses ved skygger på billederne, men kan klares ved at slå dem fra og til igen.