Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#350771
Du skal lidt dybere ind på siden ...Du befinder dig vel i Europa? ...hvor vi benytter DVB ;-)

https://shop.silicondust.com/shop/product-category/dvb/

Jeg har selv blot en billig USB tuner tilsluttet en NUC der alligevel står tændt 24-7 som spilserver for klanen hvor jeg benytter TV Mosaic (discontinued, men stadig downloadable og ellers er der kommet en opensource version i form af "TVMosaic CE". Med den (oprindelige TV Mosaic) har jeg DVB rundt i hele hytten til Shield, ATV og et Android-TV - Såvel som de steder uden for hjemmet jeg vælger at ville have det (som f.eks. arbejde og ferieophold).

TVMosaic er/var klart det mest brugervenlige og mest "tilgængelige" (mht. sværhedsgrad) og de oprindelige klienter kan stadig hentes og sideloades på f.eks. en Shield og et Android TV (Eller man kan benytte open Source CE versionen - hvilket jeg dog ikke har prøvet), men har man aldrig haft klienten på et ATV tror jeg man er out-of-luck med ATV'et, da jeg ikke ved af at man sådan umiddelbart bare kan sideloade noget uden om Apples proprietære kontrol på ATV'et og der heller ikke er nogen open-source klient tilgængeligt til det.

Jeg kender ikke HD-Homerun godt nok til at vide om man kan undgå rekomprimering, men det kan man i hvert fald med TV Mosaic og ProgDVB server, formentligt også NEXTPVR. TV mosaic har (eller rettere havde) dog flere funktionelle klienter på tværs af forskellige enheder end ProgDVB - Status for NEXTPVR kender jeg ikke.

HD-Homerun angiver at deres løsning "Receives unencrypted DVB-C digital cable TV". Løsninger som NEXTPVR (som jeg dog ikke har erfaringer med) og ProgDVD som sidst jeg legede med det for flere år siden var svært at få til at virke ordentligt på klienterne - Men begge virker sammen med CI-moduler og kort til krypterede kanaler.