Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347944
Jeg havde før stofa coax kabeltv. Blev opsagt og Vios kører med kabeltv via yousee (grundpakken).

Er det bare mig eller kan billedkvaliteten være blevet ringere med vios Yousee i forhold til Stofa?
Måske snyder det men lige umiddelbart synes jeg det ser ringere ud på mit LG Oled 65".
#347947
Antenneforeningen Aarhus siger, at man også kan vælge Fastspeed, men så vidt jeg kan se er det Allentes streaming-pakker.

Ellers skal du 'klippe kablet' og aftage direkte fra udbyderne. Nu ved jeg ikke, hvilke kanaler du ser, men DRTV streamer i bedre kvalitet end der sendes på DR-kanalerne via kabel-tv. TV 2 Play streamer i dårligere kvalitet, men er gået i gang med en gradvis opgradering til 1080p.
#347980
Det er mest DR1 og TV2 vi ser. Har ikke brug for sports-tv.
Synes jeg læste at Stofa vil lave fiber i hele Aarhus. Måske kan man bruge coax via fiberboxen - eller jeg ved ikke om den mulighed er forsvundet?

Bendix. Regner du med at fortsætte med Vios yousee grundpakken eller hvad gør du?
#347986
Tjaaa ved det ikke helt. Alternativet er TV2 PLAY og DR TV men zapning mellem apps og det tiltaler mig ikke. Kunne også Yousee PLAY Streaming men der er forsinkelse og jeg tror heller ikke kvaliteten er bedre 🤷‍♂️

Eneste sport jeg ser er Formel 1 og det kunne man hos Stofa tilkøbe en ekstra kanal som man havde lyst og bruge CA modul. Det er ikke muligt længere. Så jeg overvejer F1 egen Streaming, men vil gerne have danske kommentatorer.