Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#345659
Vi nærmer os jo med hastige skridt VM slutrundne og kom lige til at tænke på om DR\TV2 har annonceret noget i forhold til 4K denne gang?
Af Beckham
#345668
Øv...ville da være en skuffelse hvis de nedgraderer i forhold til sidste VM. Især nu hvor de rent faktisk begynder at lancere noget 4K på deres streamingtjenester.
Af kamikazedk
#345678
Højdepunktet for kvaliteten af fodbold i TV er stadig EM 2018, hvor TV2 havde en decideret kanal der viste udvalgte kampe i 4K HDR. Har ikke set noget lignende siden. Og for 4 år siden forventede jeg, at det nok ville være standarden nu, men der er vitterligt ikke sket en skid på den front - ufatteligt.
Af Beckham
#345691
kamikazedk skrev: 28. sep 2022, 14:17 Højdepunktet for kvaliteten af fodbold i TV er stadig EM 2018, hvor TV2 havde en decideret kanal der viste udvalgte kampe i 4K HDR. Har ikke set noget lignende siden. Og for 4 år siden forventede jeg, at det nok ville være standarden nu, men der er vitterligt ikke sket en skid på den front - ufatteligt.
Enig...kvaliteten var på et uset højt niveau den gang. Har nærmest ikke set noget som har toppet det siden.
Af mbm
#345702
nu begynder DR og TV2 at streame visse udsendeler i 4K hvilket jo er superfedt,
så vi kunne jo håbe på at fremtiden bringer mere 4K indhold
Senest rettet af mbm 30. sep 2022, 06:45, rettet i alt 2 gange.
Af lkodk
#345704
Jeg tænker da godt vi kan have forhåbninger om noget i den stil.

EM og OL sidste år var jo hvor DR hævede deres streaming kvalitet til FHD og hævede bitraten. Og som jeg husker det, så sagde de dengang, at de ikke var nået at blive klar med 4K, men at det ville komme i nærmeste fremtid.
Det kunne jo være dette VM.

Jeg mener også at tv2play eksperimenterede med FHD til EM, med mindre success end DR, sikkert givet deres fortsatte hårde komprimering. Men de er jo også begyndt at rykke på 4K nu.
Af digitalt.tv
#345793
Jeg har fået at vide hos DR at de ikke har rettigheder til 4K fra VM. TV 2 vil ikke love noget endnu
Af sokken
#345794
Rettigheder... Det er vel et andet ord for at de ikke vil betale for det.
Af Beckham
#346765
Nu har DR jo meldt pas, men er der noget håb for at TV2 lancerer noget 4K her last minute? Godt nok skuffende hvis går et skridt tilbage nu og slet ikke får nogle kampe i 4K\HDR.