Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Noesitium
#346903
Henxian94 skrev: 9. nov 2022, 21:31
Noesitium skrev: 7. nov 2022, 20:49 De tester UHD nu her 20:50. Så der er da muligheder for VM i UHD.
Hvor ser du i appen, at det vises i UHD ?
Jeg vil gerne se hvordan det ser ud ?
I den pågældende kamp, stod der i oversigten, at de testede UHD. På ATV kunne jeg så tjekke info om kampen, at den blev sendt i 4K. Normalt står der bare HD.
Af sd2100
#347071
Rasmus Larsen skrev: 30. sep 2022, 10:11 Vi tager snart en snak med DR og TV 2 om planerne.
Hvis I alligevel skal tale med DR og TV2, kunne I så spørge mere generelt til deres planer for 4K og en evtuel opgradering på lydsiden? Stereo er ved at være lidt sølle.
Af SUPER
#347078
Er det ligegyldig om HDR er slået til, når nu wm på tv2 sendes sdr.
Af Beckham
#347082
Nu ved jeg ikke lige hvilken tv model du har, men HDR er ikke noget man normalt slår til. Enten er det i signalet ellers er det der ikke. Og hvis man har den mulighed, så er det nok noget "fake HDR", hvilket man bør holde sig fra.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#347093
sd2100 skrev: 14. nov 2022, 15:51
Rasmus Larsen skrev: 30. sep 2022, 10:11 Vi tager snart en snak med DR og TV 2 om planerne.
Hvis I alligevel skal tale med DR og TV2, kunne I så spørge mere generelt til deres planer for 4K og en evtuel opgradering på lydsiden? Stereo er ved at være lidt sølle.
Fik du læst denne artikel?

DRTV om 4K-streaming, TV-apps, lyd og HbbTV

Vi har ikke sat en konkret dato med TV 2 endnu, men det er planen, at vi kommer omkring nogle af de samme emner.
Af sd2100
#347105
Rasmus Larsen skrev: 15. nov 2022, 08:56
sd2100 skrev: 14. nov 2022, 15:51
Rasmus Larsen skrev: 30. sep 2022, 10:11 Vi tager snart en snak med DR og TV 2 om planerne.
Hvis I alligevel skal tale med DR og TV2, kunne I så spørge mere generelt til deres planer for 4K og en evtuel opgradering på lydsiden? Stereo er ved at være lidt sølle.
Fik du læst denne artikel?

DRTV om 4K-streaming, TV-apps, lyd og HbbTV

Vi har ikke sat en konkret dato med TV 2 endnu, men det er planen, at vi kommer omkring nogle af de samme emner.
Ja, NU har jeg læst den. Lidt øv med DR på lydsiden.
Af SUPER
#347112
Beckham skrev: 14. nov 2022, 22:02 Nu ved jeg ikke lige hvilken tv model du har, men HDR er ikke noget man normalt slår til. Enten er det i signalet ellers er det der ikke. Og hvis man har den mulighed, så er det nok noget "fake HDR", hvilket man bør holde sig fra.
Undskyld , det er ikke på tv’et men på atv 4k og der kan man vælge.
på tv’et er der mulighed for HDR+
Af Beckham
#347118
No worries. Må indrømme jeg ikke ved om Apple TV kan lave en form for fake HDR.
Brugeravatar
Af Naiera
#347120
ATV kan ikke konvertere HDR til SDR. Enten er der HDR eller ej. På nær HBO Max og Disney+ har alle de store streaming-tjenester 4K SDR-udgaver af indholdet liggende, men det gælder nok ikke for dem med sport. De har dog nok slet ikke HDR i første omgang.
Af flat1000
#347199
Beckham skrev: 7. nov 2022, 22:11 Ja..har også selv lige set det. Det giver da lidt håb. Men må sige at det altså ikke er på samme niveau V Sport UHD kanalen. Det er ikke dårligt, men niveaet ikke så højt som det til tider kan være på V Sport UHD.
Har ikke selv adgang til play i 4K med mit setup. Nogen der kan vurdere den forventelige kvalitet af streaming af play i 4K mod TV2's kanaler via kabel-tv. En-til-en vinder kabel jo.
Af Beckham
#347206
Jeg skal se lidt mere hvis jeg skal give en ordentlig vurdering. Jeg var ikke blæst bagover som jeg var da jeg første gang så 4K bold på V Sport UHD. Denne kanal står helt klar bedre end 4K på Play.
Af flat1000
#347252
Tak for svaret - hører meget gerne din vurdering. Ja 4K på V Sport UHD-kanalen er helt specielt. En sidebemærkning, så synes jeg kvaliteten på TV3 Sport og Max er blevet markant bedre - måske inden for det sidste halve år. Positivt når nu Brentfords kampe ofte havner på Max. Før i tiden gad jeg ikke se en fodboldkamp på disse.