Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338770
Jeg har i måske en 3 måneder tid haft Viaplays UHD kanal via Yousee's YS-4000 boks koblet på mit 65HZ2000.

Hold da op hvor har det været en blandet fornøjelse. Har oplevet:
at billed og lyd ikke var i sync
at lyden ofte var dårligere på UHD kanal vs. alm. HD
at program ikke starter til tiden
CL-kamp med kommentator-lyd fra helt anden CL-kamp
havde i går glædet mig til Chelsea-Liverpool men de viste en gammel Euroleague kamp mellem Leicester-Napoli med svenske kommentatorer. De har slet ikke rettighederne til Euroleague i DK
Superliga i UHD ofte med skiftende farve felter

Hvem er amatøren i disse tilfælde?

Men når det spiller så spiller det virkeligt også. Føj hvor kan en PL-kamp i UHD se godt ud. Gider ikke rigtig at se det de viser på TV3 sport og Max mere.
#338792
Jeg bruger den også til Formel 1 - Men som det nævnes, så er lyden helt i skoven.
Sync er ikke noget problem, da det ikke er tydeligt uden man ser folk snakke - Og det gør man typisk ikke :-)
Men det er meget lavt og dårligere dynamik end det alm. HD signal.
Billedkvaliteten er til gengæld rigtig fin - og man slipper for de tåbelige reklamer :-)

Er sikker på det er Viasat som er "amatørene", da jeg har samme oplevelse dirrekte via Viaplay på både PC og apple TV.
#338797
Ja..der er desværre lidt generelle problemer med den kanal. Lyden er en af dem. På tv kanalen er lyden her blevet højere\bedre på det seneste, men stadigvæk out of sync on and off.

Kvaliteten på superliga kampene synes jeg så her har været noget af det bedste. Det med de skiftende farver har jeg ikke set i hvert fald.
#338800
Jeg har samme lyd forskel via waoo 4k tv boks, tror det er hos viaplay problemer ligger
#338863
flat1000 skrev: 4. jan 2022, 19:04 Jeg har i måske en 3 måneder tid haft Viaplays UHD kanal via Yousee's YS-4000 boks koblet på mit 65HZ2000.

Hold da op hvor har det været en blandet fornøjelse. Har oplevet:
at billed og lyd ikke var i sync
at lyden ofte var dårligere på UHD kanal vs. alm. HD
at program ikke starter til tiden
CL-kamp med kommentator-lyd fra helt anden CL-kamp
havde i går glædet mig til Chelsea-Liverpool men de viste en gammel Euroleague kamp mellem Leicester-Napoli med svenske kommentatorer. De har slet ikke rettighederne til Euroleague i DK
Superliga i UHD ofte med skiftende farve felter

Hvem er amatøren i disse tilfælde?

Men når det spiller så spiller det virkeligt også. Føj hvor kan en PL-kamp i UHD se godt ud. Gider ikke rigtig at se det de viser på TV3 sport og Max mere.
Ja det er mega træls med lyd og manglende sync.... og Fodbold på TV3 sport og Max er lige til at brække sig over, skrev til dem og de "skruede" på nogle knapper, det blev lidt bedre, men nu er vi tilbage til LORT igen !:( hvad nytter det vi køber nye, bedre og større tv hvis udbyder alligevel ikke kan/vil følge med
#338890
Tak for al responsen. Helt enig i sidste indlæg samt at lyden er blevet bedre i.f.t. mit første møde med Viaplay UHD. Ser også Formel 1 og husker et løb, hvor lyden var så ringe på UHD, at jeg skiftede lidt frem og tilbage mellem UHD og 3+.

Med hensyn til at have oplevet at et program ikke startede til tiden, så husker jeg et F1-løb, der først kom på UHD 15-20 minutter efter start - man må sige at starten ofte er en rimelig vigtig del af løbet. Husker også jeg havde set frem til Manchester City - United, men der kom først billed på ved slutningen af 1. eller starten af 2. halvleg.

Ved Superliga kampe så synes jeg også at billedet generelt er flot, men jeg oplever at græsset ofte har forskellige farvefelter, som jeg ikke ser ved Premier League. For mig har PL-kampe haft den største wauw-faktor - Champions League har været mere svingende.
#338891
Enig at CL har været lidt svingende. PL og Superligaen har været stabile gode. Men ja, irriterende at de fortsat har så mange tekniske udfordringer. Forstår ikke hvorfor det skal give så mange problemer bare fordi det er 4k?
#340310
Passer ikke helt til overskriften :) men var godt nok imponeret over kvaliteten på årets første Superligakamp på TV3 Sport (alm. HD via YOUSEE). Håber det er en kvalitet, man kan forvente fremover. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en hel Superligakamp på TV3 Sport og Max.

Kampen var i øvrigt også ret spændende :).
#340311
flat1000 skrev:Passer ikke helt til overskriften :) men var godt nok imponeret over kvaliteten på årets første Superligakamp på TV3 Sport (alm. HD via YOUSEE)
kunne du inkl. (blot som relevant info) næste gang om du bruger app, kort, boks eller kabel?

det var en god kamp...og taget (u)vejret i betragtning: en mega god kamp! jeg kunne ikke lade være med at tænke på hvad det kunne blive til hvis de skulle spille under alm. forholde...så ville det være en kamp på et højt internationalt niveauet :-)
Senest rettet af allo 19. feb 2022, 11:47, rettet i alt 2 gange.
#340320
Når nu tråden er blevet genoplivet.....hvad sker der lige med farverne på UHD kanalen for tiden? Der er godt nok kommet knald på....alt for meget til min smag. I hvert fald hvis vi snakker PL eller CL. Bundesligaen er vist stadigvæk ret mørk. Er der nogle i kæden som er ved at eksperimentere med HDR eller noget?
#340328
Ja til ovenstående. Man tror nogle gange man har et godt gammelt LCD tv i dynamisk butiksmode :o. Utroligt at der ikke kan være mere konsistens i lys og farver.
allo skrev: 19. feb 2022, 00:31 kunne du inkl. (blot som relevant info) næste gang om du bruger app, kort, boks eller kabel?
Som jeg skrev i mit oprindelige indlæg :) :) så bruger jeg YOUSEE's boks (kabel tv og LAN). Den har jeg svært ved at undvære, selvom den har sine små fejl.

Vild kamp Man City - Tottenham der lige har været vist.
#340341
flat1000 skrev:Som jeg skrev i mit oprindelige indlæg :) :) så bruger jeg YOUSEE's boks (kabel tv og LAN). Den har jeg svært ved at undvære, selvom den har sine små fejl.
det kunne godt være at du har skiftet til noget andet eller så kampen et andet sted siden at der står 'alm. HD via Yousee'