Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hanga
#334848
Hej

Kabel TV ved YouSee
Sony 55" A80J

Det er lækkert at der engang imellem er en live fodboldkamp i 4k, og mens skarpheden er markant bedre end på alm. HD, så er der et problem med farven på fodboldplænen. Farven er ujævn og "skifter" hele tiden, og der kommer nogle tydelige patches med misfarvninger. Det er helt random hvor det kommer.

Her er en lille optagelse hvor det kan ses:


Jeg har lagt mærke til det flere dage/aftener, så det er ikke bare et issue med udsendelsen nu. Problemet er ikke heller til stede hvis jeg skifter til alm. HD på TV3 Sport.

Er det blot kanalen der desværre har et problem ? Eller er der noget med TV'et evt. settings?

Jeg benytter Personlig profilen med samme settings som angivet i A90J testen. Dog med reality creation på manual (20), har prøvet at slå det fra, lader ikke til at gøre en forskel.

Nogle bud?
Af Beckham
#334850
Så ikke kampen hertil aften, men vil da lige prøve at ligge mærke til det næste gang jeg ser en kamp på UHD. Generelt synes jeg dog de har haft lidt udfordringer med farver her i det nye år. Bundesligaen er f.eks. i total dark mode.
Af jkn789
#334855
Har ikke haft farve problemer via waoo 4k tv boks, men derimod står farve paletten helt anderledes via 4k stream på Apple tv, jeg bruger samme billede profil på begge to, nemlig professionel 1.
Der er alt for kraftige farver på via Apple tv.
ingen problemer når jeg ser et alm HD stream. Og heller ikke når jeg ser 4k på Netflix eller anden tjeneste.
Jeg tænker de har nogle udfordringer med at sende i 4k som giver sig udslag i forskellige former.
Under EM i fodbold var der tydeligt artefakter på deres 4k kanal på waoo boks og jeg så de fleste kampe på DR 1, det var faktisk et bedre billede.
Af jkn789
#334897
hej Torben,
Har lige dobbelt tjekket og det står til 4k SDR 50 Hz, som i anbefaler i jeres guide til opsætning.
jeg prøver lige at kigge efter næste gang der er en live udsendelse på flow tv og giver en feedback på forskelle.
jeg har også mulighed for at tjekke evt forskellen på Apple tv og waoo boks 4k boks, da man har adgang til viaplay som app på boksen.
så jeg kan lave en test af tre forskellige signaler
Af Hanga
#335063
Problemet er der igen her til aftenens superliga kamp. Er det kun hos mig eller?

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Af Beckham
#335065
Ingen problemer her. Ser den via Stofa Kabel tv på XF9005. Håber da at det er "lokalt" problem af en art. Overvejede selv en A80J da den var på tilbud for nylig, men når jeg ser ovenstående er "lysten" da lidt aftaget.
Af Hanga
#335069
Beckham skrev:Ingen problemer her. Ser den via Stofa Kabel tv på XF9005. Håber da at det er "lokalt" problem af en art. Overvejede selv en A80J da den var på tilbud for nylig, men når jeg ser ovenstående er "lysten" da lidt aftaget.
Tak for tilbagemelding.
Hmmm det er udelukkende på denne kanal ar problemet er der, men det er så også eneste 4k kanal jeg har. Der er ikke problemer på andre kanaler eller 4k streaming (Netflix osv).
Kan det måske være antennekablet ? Den er købt længe inden der kom 4k.


Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk