Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FamGuy365
#334649
Kære Alle,

Jeg har YouSee bredbånd (fiber) og YouSee bland Selv.
De har lige skiftet min fiberforbindelse og derfor skulle jeg overgå til IP-TV. Jeg bruger YouSees tv-bokse (Humax) men har egen router og wifi-AP's mv. med deres modem i 'bridge mode'.

Problemet er at jeg ikke kan se live-TV efter skiftet til IP-TV.
Kan godt se alt fra Arkivet, eller sågar starte en udsendelse forfra (efter de 10 sekunder). Men det direkte signal viser bare "sort skærm" (bag ved boksens overlay af info).

YouSee bliver ved med at hævde det er pga. jeg bruger eget netværksudstyr, og jeg SKAL benytte det (wifi-)net som deres Modem/Router laver.

Er der nogen af jer skønne mennesker der har samme oplevelse, eller måske endda nogen af jer, som har YouSees TV via IP og som godt kan få det til at fungere?
Af jakobfc
#334652
Har selv lige fået skiftet og de har desværre ret.
Har pt. ladet Yousee's router være som Router og så har jeg sat min egen router i DMZ zonen. (gøres inde i Yousee routeren)
så har jeg sat tv-boksen i deres router og så er der live tv.
du kan lave et Vlan 101, fungerer ikke hos mig kan være jeg ikke skulle have valgt keep Vlan 101 på yousee routeren, (stod måske nået andet:-)).
men burde kunne lade sig gøre, men med min opsætning spiller alt herhjemme som før.
Af Andsebase
#345832
Jeg står i samme situation. Bruger i stadig jeres tv-bokse forbundet til accespoint? Jeg har et unifi router til unifi acces-point hvor flere tv bokse er forbundet. og vores yousee i bridgemode indstilling. har fundet ud af man skal bruge deres router for at få en forbindelse gennem til ip-tv. men hvis jeg bruger mine accespoint forbundet til yousees modem, er der meget uklar eller elendig forbindelse til tv boksene. (ikke signalstyrke, men hakket billede).
Af FransMeyer
#349834
Jeg har hjulpet en ven med en opsætning, uden at bruge YouSee's router.

Jeg brugte en "AmpliFi HD Mesh Router" og ja, VLAN 101

Jeg mistænke at det er fordi at AmpliFi har en IGMP proxy facilitet, for det har den, og den er mulig at slå fra, men default er den on.

/Frans