Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#331817
Det ser ud til at den Tyrkiske gratis kanal TRT 4k sender de fleste EM kampe i 4k, dog med tyrkisk lyd, så man slipper også for kloge Åge. Sidst i 2018 sendte de, de fleste WM kampe i 4K. Kanalen findes på satellitten 42e 10980V 12500-3/4 8psk.

Jeg tager den med en 100cm Gibertini parabol monteret på en Staub HH 100 motor.

Hvis du taster din adr. og 42e ind på dette link kan du se hvilken retning din parabol skal pege.
http://www.dishpointer.com/

Så er det bare med at komme i gang. Der skal bruges en parabol på 100cm, et parabol hoved, antennekabel, en sat finder til at grov justere parabolen med. De fleste fladskærme har i dag en indbygget satellit modtager. Der er sikkert flere billige brugte paraboler til salg på dba og andre markeds pladser.

Søg med google ”opsætning af parabol”.

Vh. Jens Sohl.
#331991
Der var ikke meget 4k i deres kildemateriale i 1. halv ej, det lignede nærmest en dårlig internet forbindelse. Det var dårligere end deres søsterkanal trt 1 som sender i HD. Vi må håbe at de får styr på det, det havde de da for 3 år siden ved VM, men der kan selvfølgelig være gået politik i det.
#332029
Nå i dag lørdag fik de styr på det, de sender en da i HGL HDR, nu mangler jeg at få min HDR profil justeret på min lg 55c7 oled, men der er nok nogle forslag dengang den blev testet.