Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Elkjr
#326130
Hejsa folkens

Først så er jeg lidt i tvivl om jeg har oprettet det helt rigtige sted men mon ikke admin kan flytte det så..

Men nu til mit spørgsmål..
Jeg købte sidste år et LG 55"B9S, og vi har flow tv igennem yousee boks! Men de har jo en yousee ultra box også! Er der nogen fordel ifht kvaliteten? Er der nogen kanaler der sender i 4k? Og hvis der er kan man finde en oversigt over det


Pfht - Morten

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

#326141
Der er kun en 4k kanal via yousee 4k boks
Viasat Ultra HD
Af Elkjr
#326144
barslund69 skrev:Der er kun en 4k kanal via yousee 4k boks
Viasat Ultra HD
Okay ja tænkte det nok, men så er vi enige om at det ingen mening vil give rent kvalitets mæssigt på billedet at skifte d til deres 4k boks.. Hvad faen er den så til? Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

#326145
Som en anden skrev har Yousee kun enkelt 4K tv kanal, Viasat Sport Ultra HD, og den kan også modtages uden boksen.

Jeg er ret skuffet over billedkvaliteten på Yousees 4K boks. Billedet står skarpere i ATV og LG tv appen, når jeg streamer film og serier. Jeg bruger den derfor kun til flow tv.
#326147
Elkjr skrev: 19. jan 2021, 14:17
barslund69 skrev:Der er kun en 4k kanal via yousee 4k boks
Viasat Ultra HD
Okay ja tænkte det nok, men så er vi enige om at det ingen mening vil give rent kvalitets mæssigt på billedet at skifte d til deres 4k boks.. Hvad faen er den så til? Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Boksen samler Yousees flow tv og streaming tjenester på en platform. Der er også muligheder for at optage i skyen.

Men ellers er der ikke noget at hente ved at anskaffe boksen.
Af Elkjr
#326151
aalb1970 skrev:
Elkjr skrev: 19. jan 2021, 14:17
barslund69 skrev:Der er kun en 4k kanal via yousee 4k boks
Viasat Ultra HD
Okay ja tænkte det nok, men så er vi enige om at det ingen mening vil give rent kvalitets mæssigt på billedet at skifte d til deres 4k boks.. Hvad faen er den så til? Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Boksen samler Yousees flow tv og streaming tjenester på en platform. Der er også muligheder for at optage i skyen.

Men ellers er der ikke noget at hente ved at anskaffe boksen.
Nej okay så beholder jeg sku bare den gamle.. Forstår bare ikke helt pointen i den så Billede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

#326169
Fuldt forståeligt. Jeg anskaffede kun boksen, fordi det var den eneste måde at kunne se VM i fordbold i 4K hos Yousee i 2018.
Af Nik67
#326170
Boksen er en joke. Det er ganske rigtig kun Viasats sportskanal, der sendes i 4K, men man kan ikke optage fra den. Man bliver lidt frustreret, for det de rent faktisk viser - Formel 1, PL, CL, Bundesliga mm. ser faktisk virkelig godt ud. Men bortset fra alle F1-løb er det noget tilfældigt, hvad de viser der.

Samtidig er streamingkvaliteten fra arkivet helt til grin. Den kvalitet man optager i lokalt på den almindelige boks med HD er bedre. Jeg kan simpelthen knap se tungt komprimerede 720p-streams på min 4K OLED. Det er virkelig irriterende.

Oveni er der vist ingen udsigt til at store sportsarrangementer - OL/EM - vises i 4K i 2021.

Der har ingen udvikling været med 4K hos Yousee i det næsten 1½ år, jeg har haft den. Frustrerende, givet hvad jeg kan se hos Netflix, Apple TV+, Disney.
Af o27
#326178
YouSEE 4k boksen er da super lækker til flow TV. Den er mega hurtig til at zappe mellem kanaler, det er nemt og meget hurtigt at tjekke andre kanaler end den du lige ser på oversigten.

Til streaming af fx Netflix når den ikke ATV til sokkeholderen, men til flow TV er den suveræn - milevidt hurtigere og bedre oplevelse end mit nuværende Android TV og indbyggede TV tuner i mit 2019 OLED
Af Elkjr
#326186
Altså oplever ikke rigtigt den "almindelige" yousee boks som langsom..

Men ja.. Weird man ikke går lidt mere op i bedre kvalitet..

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

#326224
Den nye box har også et par andre fordele....
Optage lige så mange programmer man vil.
Starte en optagelse midt i udsendelsen og alligevel få det hele med
Sætte den til at optage via mobilapp, hvis man ikke lige er hjemme (kan den gamle det)?)
#326235
Nik67 skrev: 20. jan 2021, 11:47 Samtidig er streamingkvaliteten fra arkivet helt til grin. Den kvalitet man optager i lokalt på den almindelige boks med HD er bedre. Jeg kan simpelthen knap se tungt komprimerede 720p-streams på min 4K OLED. Det er virkelig irriterende.
Jeg er enig i, at der generelt er noget galt med billedkvaliteten i arkivet på Yousees boks. Det gælder både optagelser og indhold fra streamingtjenester. Billedkvaliteten er markant ringere end den, man får i Apple TV appen og LG's indbyggede app.