Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#323306
Hej

Jeg har et nyt LG 55NANO866NA TV. Som virker til at være et ok TV til prisen (6999). Jeg oplever dog at billedet lagger når jeg ser TV, hvad kan det skyldes? Det er hele billedet ved sport og sågar bare de almindelige rullenyheder i bunden på ex. TV2 news.
Jeg oplevede ikke det samme med mit gamle 40 " fra Sony.

Jeg ser TV via Boxer Play på min Ipad, og caster via Chromecast. Jeg har været inde i Google Home og ændre til at den skal justere til 50 Hz HDMI tilstand, men det løser ikke rigtigt noget.
Kan det være indstillingerne på fjernsynet der skal ændres?

Håber nogen kan hjælpe.
Mvh. Casper
#323308
Prøv først at slå TruMotion fra i TV'ets menu for at se om det ændrer noget. Det er et system, som kunstigt genererer nye billeder og indsætter dem i billedstrømmen.

Jeg har ikke erfaring med Boxers streaming-signal, men jeg vil tro, at det er i 25 billeder per sekund. Sport skal gerne op i mindst 50 billeder per sekund før det ikke hakker.
#323329
Streame live tv på den måde giver næsten altid problemer. Har du ikke en boks fra boxer?

Har du prøvet at afspille andre ting fra andre kilder? Netflix, youtube eller andet.
#323417
Hej alle
Tak for svar.. Løsningen til mit problem ligger ved signalet fra boxer. Som i skriver, er der kun problemer med at caste, om det så er sport, eller helt normale nyheder, giver det lag i Breaking bjælken.
Da jeg bor i lejlighed, og har abbonoment ved boxer for at have gode sportskanaler og streaming pakker, betyder det at jeg skal have en stueantenne. Ved at finde en bedre placering til denne, betyder det at jeg kan se kanalerne via antenne istedet for at caste.. Og mine problemer med lag er løst..

Alt andet lige er stream og cast, bare betydende med lave fps, lag og dårligt signal. Det kan ikke anbefales.

Jeg vil heller ikke anbefale boxer, hvis man bor i lejlighed, og skal have stueantenne. Betonbyggeri og termoruder forstyrre signalet, og giver begrænsede muligheder for at placere stueantennen..
#323446
Jeg synes nu, 6999 kr. er mange penge for det TV, men så længe du er tilfreds?

Sidste års topmodel har eksempelvis lige været nede i 4700 kr., 65"eren i 5999 kr., og et LG 55CX koster lige nu 8888 kr...