Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#322782
Har netop købt et Panasonic TX-55HZ1000e Oled TV.
Kabeltilslutningerne bagpå peger nedad og det er jo fint når man gerne vil hænge det op på væggen. Jeg har en Yousee kortlæser i TV'et og kører DVB-C. Problemet er at mit antennekabel er 4-dobbelt skærmet og derfor temmeligt tungt.
Det falder ud, bare man rører det mindste ved kablet.
Lige ved siden af indgangen er der 2 F-connectors, som er beregnet til SAT-(DVB-S )modtagere. Jeg tænkte på, om det er en mulighed at sætte en F-connector på kablet og bruge den indgang istedet.
Da jeg ikke har lyst til at tage en chance med mit nye TV, ville jeg lige høre her om nogen har prøvet noget lignende.
mvh HH
#322791
Torben Rasmussen skrev: 20. nov 2020, 12:54 Jeg har aldrig oplevet, at et antennekabel kan falde ud af TV'et. De skal klemmes ret hårdt og sidder så godt fast, at det faktisk er svært at få både ind og ud.
Hej Torben, tak for svar:

Har brugt disse:

https://www.av-cables.dk/antennestik/co ... 0-stk.html

Det sidder på ingen måde stramt i TV'et. Er ikke helt med på hvad du mener med at noget skal 'klemmes'.

mvh HH
#323132
Gaffaen er en fin løsning. Kablet er så tungt og stift, at ud over let at kunne blive rykket ud var jeg også bekymret for om stikket i tv'et kunne blive ødelagt ved for megen flytten rundt.
Men med gaffa på både tv'et og på væggen er jeg mere tryg nu. Tak for svar.
#323133
Har undret mig, på ældre Panasonic modeller, over hvorfor producenterne der ikke sidder nogle "små" plastikclips/skinne så man kan låse antennekablet til skærme ,
og dreje/clipse antennehovedet ind, så det låses ind i selve antenneindgangen, så det sidder uanset hvor meget du vender og drejer tvet, når det står på et tvrullebord.

Der er vel nogen som har et tv som ikke står fast et sted i stuen og så er det irriterende at antennekablet potientielt falder ud.

Sjovt at producenten ikke kan lave dette. Strømstikket klikkes jo fast og kan ikke falde ud.. i hvertfald på Panasonic