Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#321247
Hej

Hvis man køber et TV med både DVB T2, DVB S2 og DVB C tunere.... og man har både antenne og parabolen, kan man lave en separat skanning for både DVB T2 og DVB S2 kanaler og gemme dem begge, så man kan bare skifte i mellem dem, uden at skulle skanne dem igen?

På forhånd tak
#321277
Den har en "triple tuner", som betyder en tuner som kan klare 3 forskellige tuner signaler samtidigt.

Helt klart, scanner du DVBS så slettes den aktuelle gamle DVBS liste, det er ikke så mærkeligt? Hvorfor skulle den gemme den, hvis du vælger at scanne på ny.
#321284
Så er det vist på tide, du skriver hvilket tv, nu har du spurgt til funktioner som kan være specifik til tv modellen, så hjælpen dør når du ikke nævner det.

Der er sikkert nogle fabrikanter, som vælger forskelligt setup, på LG mindes jeg man aktiverer hvor mange forskellige tunere skal scannes, så her brugte jeg DVBT og DVBS2 , det virkede fint.
#321285
Jeg startede med at skrive "Hvis man køber et TV med både DVB T2, DVB S2 og DVB C tunere.."

Det er ikke besluttet endnu. Jeg vil gerne vide om et TV som kan modtager alle 3 signaler, kan skanne og gemme kanalerne fra alle typer signal eller man skal have et TV med flere tunere for at kunne gøre det.

Eks. skanne og gemme både DVB T og S kanaler.

F. eks. dette https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... -50qled800

Håber jeg har forklaret forståeligt ;)
#321286
Håbede du kan se problematikken, når ingen tv fabrikanter er ens. :)

Du må eventuelt hente manualer til den skærm du ser på, og forstå hvordan favorit og indstilling af kanaler fungerer, så igang med lidt research, der er ingen standard løsning der.