Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#320877
Hej

Jeg er tvunget til at vælge om jeg vil overgå til Stofa, som har købt Eniigs kunder, eller om jeg vil vedblive med være kunde hos Waoo/Fibia.

Hvis jeg vælger at overgå til Stofa, kan jeg fortsætte som nu, hvor jeg ser TV uden tv-boks og også kan se det i mit soveværelse (coax/RF-signal). MEN så mister jeg Viaplay Total, som er en del af mit Waoo-abonnoment.

Hvis jeg vælger at blive hos Waoo, så SKAL jeg have en tv-boks da Fibia ikke længerer kører med mulighed for at se TV gennem coax/RF-signal. Og jeg er ikke fan af tv-bokse, som nærmest altid har en elendig brugerflade og er langsomme osv.

Hvad gør andre der står i samme situation som mig?
Eller hvad ville I gøre, hvis I var mig?
Er min frygt for Waoos tv-boks berettiget? og har jeg ret i at det vil kræve leje af en yderligere boks for at se tv i mit soveværelse?

Håber der er nogen der vil byde ind med gode råd!
Mvh
#320879
Hej

Jeg ved godt, at det ikke løser dit problem med boks, men vi bruger i dag Apple TV 4K og Waoo TV GO. (20 kr. billigere pr måned)

Vi har Apple TV i stuen og i resten af huset bruges Chromecast. Det kræver selvfølgelig, at der er ordentlig Wifi dækning i huset.

Det virker godt hos os, og dækker det behov vi har.

Jeg ville beholde Waoo netop for Viaplay Total.

:-)
#320899
Jeplar skrev: 21. okt 2020, 13:29 Hvis jeg vælger at blive hos Waoo, så SKAL jeg have en tv-boks da Fibia ikke længerer kører med mulighed for at se TV gennem coax/RF-signal. Og jeg er ikke fan af tv-bokse, som nærmest altid har en elendig brugerflade og er langsomme osv.
Hej Jeplar
Hov, det havde jeg ikke set nogen steder - at Fibia ikke tilbyder TV signal via Coax! Hvor har du set det?

Jeg står nemlig i samme situation og skal vælge på samme måde som dig. Bruger også ViaPlay Total en gang i mellem.

Men hvis Fibia IKKE tilbyder Coax, så er valget desværre nok meget let for mig (selvom jeg mister ViaPlay Total) - jeg ønsker ikke at undvære Coax - gider nemlig heller ikke flere bokse, og streaming er udelukket (sport virker bare ikke med streaming - Slut! Har prøvet).
#320902
Vailant skrev: 21. okt 2020, 20:20
Jeplar skrev: 21. okt 2020, 13:29 Hvis jeg vælger at blive hos Waoo, så SKAL jeg have en tv-boks da Fibia ikke længerer kører med mulighed for at se TV gennem coax/RF-signal. Og jeg er ikke fan af tv-bokse, som nærmest altid har en elendig brugerflade og er langsomme osv.
Hej Jeplar
Hov, det havde jeg ikke set nogen steder - at Fibia ikke tilbyder TV signal via Coax! Hvor har du set det?

Jeg står nemlig i samme situation og skal vælge på samme måde som dig. Bruger også ViaPlay Total en gang i mellem.

Men hvis Fibia IKKE tilbyder Coax, så er valget desværre nok meget let for mig (selvom jeg mister ViaPlay Total) - jeg ønsker ikke at undvære Coax - gider nemlig heller ikke flere bokse, og streaming er udelukket (sport virker bare ikke med streaming - Slut! Har prøvet).
Jeg talte med en af deres medarbejdere. De sagde at der var for mange cable-cutters i dag og det derfor ikke gav mening at have coax løsning mere. Og han sagde at mange har udfald med coax. Jeg forstår det bare ikke, jeg har aldrig haft problemer og ser mit nuværende setup som perfekt, men det kan jeg så ikke have mere.
Og helt enig med dig, streaming er ikke egnet til sport.

Min anden anke er at jeg er bange for at blive en del af stofa, og på den måde i møllen med en af de større spillere på markedet, som sikkert gør et eller andet åndssvagt som YouSee da de smed Discovery ud, som gjorde at jeg skiftede fra dem til Waoo. Waoo virker til at sige “vi har det hele - det koster en del, men alt er der” og det kan jeg godt lide.

Så kan man leve med deres boks? Eller skal man droppe goder som Viaplay total for at se tv uden boks? Og kan stofa så ikke bare finde på engang i den nærmeste fremtid at sige at boks er påkrævet ligesom Waoo nu øjensynligt gør?

Jeg er træt af det her tvcirkus.
#320908
Man kan aldrig vide sig 100% sikker på hvad de gør i fremtiden. Selv har jeg haft Stofa Tv i rigtig mange år efterhånden og synes aldrig de har lavet noget "åndssvagt"...om så at sige. Men om de kan finde på det i fremtiden ved man jo aldrig. Men det kan Waoo jo i teorien også...
#320913
Der er også en længere tråd om nøjagtigt det samme på www.rec.dk
Jeg er i samme båd, og vil nødig undvære distributionen over coax her i huset. Gider ikke flere bokse.
Men jeg synes Stofa er nogle r..huller, deres "oplysningsmails" var tydeligt en skræmmekampagne, hvor man skulle skynde sig at gøre noget, for abonnementet var opsagt. De angav bare ikke datoen. Og så er det så vidt jeg er oplyst Norlys/Stofa der ikke tillader andre udbydere at få adgang til coax udgangen på fiberboksen. Fibia/Waoo ville gerne bruge det, men må ikke. Jeg overvejede at indkøbe min egen fiberboks med coax udgang (F-connector), men det lader sig nok heller ikke lige gøre.
Stofas "tilbud" er ringe, selvom live-tv kanalerne er stort set de samme. ViaPlay Total er jo et langt dyrere produkt end TV2 Play Basis med reklamer som de tilbyder i deres pakke.
Jeg er lige ved at tro jeg hellere vil bruge Waoo's bokse hvis de evt. vil undsige sig den månedlige dummebøde for hver boks, end jeg vil lade Stofa komme til fadet. Eller måske selv indkøbe flere Apple TV, men hvem ved så hvor længe ens udbyder understøtter apps på den :-|

TV-cirkus.....lige præcis!
#320928
ThomasStorgaard skrev: 22. okt 2020, 00:29 Der er også en længere tråd om nøjagtigt det samme på www.rec.dk
Jeg er i samme båd, og vil nødig undvære distributionen over coax her i huset. Gider ikke flere bokse.
Men jeg synes Stofa er nogle r..huller, deres "oplysningsmails" var tydeligt en skræmmekampagne, hvor man skulle skynde sig at gøre noget, for abonnementet var opsagt. De angav bare ikke datoen. Og så er det så vidt jeg er oplyst Norlys/Stofa der ikke tillader andre udbydere at få adgang til coax udgangen på fiberboksen. Fibia/Waoo ville gerne bruge det, men må ikke. Jeg overvejede at indkøbe min egen fiberboks med coax udgang (F-connector), men det lader sig nok heller ikke lige gøre.
Stofas "tilbud" er ringe, selvom live-tv kanalerne er stort set de samme. ViaPlay Total er jo et langt dyrere produkt end TV2 Play Basis med reklamer som de tilbyder i deres pakke.
Jeg er lige ved at tro jeg hellere vil bruge Waoo's bokse hvis de evt. vil undsige sig den månedlige dummebøde for hver boks, end jeg vil lade Stofa komme til fadet. Eller måske selv indkøbe flere Apple TV, men hvem ved så hvor længe ens udbyder understøtter apps på den :-|

TV-cirkus.....lige præcis!
Jeg hælder også til at blive ved Waoo, men jeg gad virkelig godt at høre erfaringer med deres boks fra folk, der har brugt den. Er den til at leve med?

Jeg har allerede et Apple TV koblet til TV'et i soveværelset, så vil godt kunne streame kanalerne via Waoo web-tv, men streaming er bare ikke optimalt til sport. Men så er spørgsmålet så, hvordan tv-boksene skal kobles til fiberboksen, som står i stuen?? Skal man trække et superlangt kabel eller hvordan fungerer det?
#321020
Nu læser jeg på waoos Facebook at man slet ikke kan få deres tv nord for Limfjorden. Er der nogen der kan bekræfte det? Jeg talte jo med en Waoo medarbejder somikke nævnte noget om det og han havde minadresse. Han sagde han ville ringe igen dagen efter, fordi jeg ikke kunne tale mere den dag, men han ringede aldrig tilbage - måske fordi det gik op for ham at jeg ikke kunne få deres produkt alligevel?
#321055
Jeg ville egentlig også gerne have beholdt Waoo, da de har ViaPlay Total med i pakken.
Men efter jeg fik bekræftet, at Fibia desværre ikke leverer TV via coax/RF stikket på min adresse (Silkeborg), så er der kun et valg for mig, Stofa via Norlys. Jeg vil være rigtig ked af at skulle have ekstra bokse siddende ved hvert TV og ikke mindst betale for dem.

Mine erfaringer med Waoo boksen er lidt.... hver gang jeg skal bruge den, så skal jeg tage strømmen fra den og sætte den til igen (og vente på den får startet...) - før jeg kan få billede på den. Om det er fordi den er koblet til en HDMI switch, ved jeg ikke, men min Shield fra 2016, der også er koblet til samme switch, har ikke problemet.
Min Waoo boks er koblet til via ethernet kabel - hvilket i øvrigt skal være sit eget kabel (forbindelse) fra fiberboksen. Så skal der internet i TV'et og samtidig en Waoo boks, så skal der 2 ethernet forbindelser frem - én til TV (internet) og den anden til boksen.