Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stein
#319765
MontørThomas skrev: 30. sep 2020, 07:44 Kan du huske hvilken antennedåse du pillede fra -altså navnet på den og tallet (der er altid et tal)..og hvad med den du har sat i?

kan du evt tage et billed af det skab du har nævnt hvori alting er i?.....alt det her hjælper ikke på om tv tænder, men det kan måske hjælpe på pixleringen...
Ang dåse , det var den org fra da komplekset blev bygget i slut 80 , den jeg prøvede med var min , som er fra da 4g kom ud da havde jeg problemer og købte den her , men jeg har bestilt sprit ny som er “yousee og stofa godkendt “ og kabel med fastmonteret stik , også godkendt . Ang skabet , det er den der står udenfor hvor signalet går ud til lejlighederne , TDC skab , ville tjekke for løs forbindelse , skillefilter er monteret , da min mor kun har grundpakken , ved ikke om det kan fejle noget . Men det er sgu mærkeligt at det kun er om aftenen det sker ???
Af Stein
#320132
Så har jeg skiftet spritny antenne dåse og kabel og stik som alt er Stofa/yousee godkendt .
Det har kørt siden jeg lavede det lørdag upåklageligt , indtil i aften kl 22 .
Og det skete 3 gange inden for 25 minutter .
Og det er kun på Dr kanalerne det sker .
Af Supergris
#320145
Så er det måske på tide, du prøver at finde støjsynderen, som er det jeg startede med at påpege.
Da det ser ud til, det er bestemte tidspunkter, problemet opstår, er der sikkert noget elektronik, der starter op på det tidspunkt, eller bliver ekstra belastet; det kan enten være hos din mor selv selv eller hos en af naboerne (under/over)...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#320148
Linket fra allo er ikke helt i skoven. Herhjemme kunne man måle en nedgang i hastigheden på 2.4 GHz WIFI, hvis vores forrige mikroovn blev tændt. På faste installationer af eks. telefonlinjer eller TV-signaler, kan støjsynderen være ret langt væk fra dér hvor problemet opleves. TDC har før været ude og fejlsøge med en gammel AM/FM-radio her i området, for at forsøge at finde frem til hvor støj kom fra.
Af martinaabo
#320155
Det kan ikke være en kombination af et stød under flytningen, og at fjernsynet bliver overbelastet på en eller anden måde, siden det altid sker om aftenen?
Af allo
#320164
Supergris skrev:Bortset fra linket omhandler bredbånd og ikke antennesignal, hvilket dog sagtens kan relatere til hinanden...
linket sætter lys på uforklarede udfald forårsaget af div. udstyr under specifikke omstændigheder som ingen tog højde for/skænkede det ikke en tanke i flere mdr. - det var/er hele pointen med det link ;-)