Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#317825
Ser en del sport, men under disse oplever jeg en del slør rundt om spillerne og bolden. Vores tv(samsung65q8dnat) burde kunne vise et noget bedre billede. Har derfor talt med forhandleren(Power), som først anbefalede en kalibrering af tv’et. Men nu råder de mig til at skifte you-boxen ud med et skifte til Canal Digital. Nu lever de jo af både service, meeeeen også salg, så er der hold i rådene? Har ikke kunnet finde noget om billedkvaliteten fra de forskellige tv-udbydere. Håber I kan hjælpe....
#317829
Indstillingerne fra testen inkluderer at slå Auto Motion fra, hvilket nok ikke er optimalt til fodbold. Kalibrering har mest/alt med farvegengivelse at gøre og vil formentlig ikke hjælpe i din situation.

Læs længere nede, hvor der er et afsnit der starter med "Ser vi på håndteringen af bevægelse, ..."
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 33535150#3

Nu er det svært at svare på, om et skifte til Canal Digital vil være en forbedring når der ikke nævnes noget om, hvilken kanal og TV-udbyder du taler om.

Det er heller ikke til at sige, om et skifte her og nu vil være optimalt på lang sigt. Udbyderne skruer vel jævnligt op og ned for bitraterne efter behov, så en given udsendelse på en given dag kan ikke benyttes som indikator for en udbyder generelt.
#317832
Ja der kan godt være stor forskel på billede kvaliteten på de forskellige udbyder og deres hardware sammen med div antenne kabler osv osv man har i huset
Der er meget forskel på hvad boks du har fra Yousee det skal være den nyest 4k boks som er den eneste der virker ved ikke om det er den du har??
Jeg har selv yousee og haft det i mange år og har haft mange problemer med dem og deres udstyr både boks og kabler.
Jeg er så flyttet i ny bygget hus og nu for første gang kører det fint her med den nyest 4k boks billedet er faktisk udmærket men ikke det bedste jeg har set.
Jeg kender en der har parabol canal digital og har samme tv som mig og jeg har indstillet hans tv som mit.
Han har bedre billede på hans tv.
Ikke mit er ringe ved siden af men stadig dårligere billede her hos mig
#317836
Torben Rasmussen skrev: 13. aug 2020, 09:08 Jeg har absolut ingen forventning om, at et skifte af TV-udbyder vil have nogen som helst indflydelse på "slør". Det er ren salgsgas.
Ja hør aldrig på de sælger
#317857
Ningnang skrev: 13. aug 2020, 10:20 Har du styr på hvilket signal tv"et tapper fra boksen... Den nye 4k boks har 4 indstillinger..
720p, 1080i, 1080p og 2160p
Måske det har noget at sige hvis den står forkert
Den indstilling kan jeg ikke finde, selvom det er en 4K boks. Så må da gå udfra at den er indstillet til 2160p. Har tæsket indstillinger igennem og kan ikke finde den.
#317860
Den er inde under indstillinger