Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af arnem
#315386
Hej kloge hoveder :)

Efter den sidste politiske "opdatering" af antennemasterne kan jeg ikke se tv.
Som jeg har læst det, skulle man lave en ny kanalsøgning, og Tv'et skal være et DVB-T2-kompatibelt tv.
Mit tv er et LG 42cs460-za. Jeg har slået tv'et op og får det til at det er et DVB-T2-kompatibelt tv. Måske er det min antenne ?
Jeg vedhæfter billeder af antennen mm. og håber på at jeg kan blive klogere, og få mit tv til at virke igen.
Mvh
arnem
Vedhæftede filer
20200605_173144.jpg
20200605_173144.jpg (1.75 MiB) Vist 4884 gange
20200605_173049.jpg
20200605_173049.jpg (3.32 MiB) Vist 4884 gange
#315391
Umiddelbar ser antenne og forstærker fint ud. Hvis det virkede lige før ændringen forleden burde du stadig kunne se en masse kanaler en en ny søgning. Fik du checket at du kunne se DVB-t2 testkanalen før ændringen ?

Synes det virker underligt at en ny kanalsøgning (hvor du har valgt antenne) overhovedet ikke finder nogen af de ca 40 kanaler ..
Af kjelds
#315404
Ser ud til at tv'et er fra 2013, så det er lige på grænsen for, hvorvidt det har DVB-T2 understøttelse eller ej. Jeg ville nok kontakte LG og høre, hvad de mener. Men som andre også har nævnt, så virker det underligt, hvis du havde signal før, og nu slet ikke kan se nogen kanaler. Det tyder på, at DVB-T2 ikke understøttes.
Af arnem
#315436
Hej igen
Strømforsyningen er tændt.
Jeg laver kanalsøgning på antenne
De eneste kanaler jeg får er nogle svenske.
Jeg slog mit tv op og fik det til, at det understøttede dvb-t2.
Jeg går ud fra at det ikke hjælper at kontakte LG da tv'et ikke er det sidste nye, men det er da irriterende at det ikke virker.
Jeg var inde og chekke den testkanal, men der kom intet frem. Det tog jeg dog ikke nogen særlig notits af da jeg jo havde slået modellen op og så at det understøttede dvb-t2.
Jeg går nu ud fra at det er tv'et som er for "gammelt" og anskaffer mig et andet :-(
Mvh
arnem
Af kjelds
#315437
arnem skrev: 6. jun 2020, 21:10 Hej igen
Strømforsyningen er tændt.
Jeg laver kanalsøgning på antenne
De eneste kanaler jeg får er nogle svenske.
Jeg slog mit tv op og fik det til, at det understøttede dvb-t2.
Jeg går ud fra at det ikke hjælper at kontakte LG da tv'et ikke er det sidste nye, men det er da irriterende at det ikke virker.
Jeg var inde og chekke den testkanal, men der kom intet frem. Det tog jeg dog ikke nogen særlig notits af da jeg jo havde slået modellen op og så at det understøttede dvb-t2.
Jeg går nu ud fra at det er tv'et som er for "gammelt" og anskaffer mig et andet :-(
Mvh
arnem
SVT sendes stadig i DVB-T, så det vil give mening, hvis du stadig kan modtage disse kanaler, men ikke de danske. Selvom det er en gammel model, så burde LG stadig give et svar. Alt andet, vil jeg mene, er dårlig kundeservice.
Jeg vil dog være fortrøstningsfuld for, at problemet løses med en opgradering til et nyt tv eller boks.
Af arnem
#315456
Tak for hjælpen og alle de gode svar.
Jeg går ud fra at det er mit tv som ikke har dvb-t2 tuner, selvom jeg har læst det modsatte på nettet da jeg slog modelnummeret op.
Jeg prøver igen senere med et nyt tv og satser på at det løser problemet

Tak
Mvh
arnem