Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af isteen
#308577
Jeg har et begrænset antal kanaler til rådighed hos Boxer, og vil gerne se fodbold (primært fra England, men også gerne andre udenlandske ligaer), atletik og vintersport.
Jeg er i tvivl om hvilke kanaler der sender hvad - TV2 Sport koncenterer sig vist om dansk sport, Eurosport DK (som nok er Eurosport 1) sender ikke fodbold, og Kanal 9 er vel nærmest ikke en sportskanal længere.

Tilbage er TV3 Sport, TV3 Max, TV3+, 6'eren og Eurosport 2.

Kan nogen fortælle mere - fx viser de to Eurosport det samme, bare forskudt, er der mest forbold på 6'eren fremfor TV3+ etc.

Mange tak

Steen
Af Grandahl
#308583
Hos Boxer er det vel et af de steder hvor du får flest sportskanaler i Dk? Det er i år Viasat og Xee der deles om rettighederne til Premier League.. Discovery kanalerne har cup kampe i England. Så du er vel dækket bedst muligt ind der.

TV2 sport har fået en ny kanal sport, den er startet på deres streaming, og kommer som kanal på Boxer 1 april.. De har rettigheder til Spansk og italiensk fodbold.. De vil på denne kanal også sende skiskydning ( fed sport synes jeg ) langrend, alpint mm.
Af isteen
#308588
Grandahl skrev: 7. jan 2020, 18:28 TV2 sport har fået en ny kanal sport, den er startet på deres streaming, og kommer som kanal på Boxer 1 april.. De har rettigheder til Spansk og italiensk fodbold.. De vil på denne kanal også sende skiskydning ( fed sport synes jeg ) langrend, alpint mm.
Jeg glæder mig også til den kommende (på Boxer) TV2 SportX, desværre er den alpine sæson ovre, når kanalen tilbydes på Boxer
Af Beckham
#308594
Kanal 5 er vel nogenlunde lige så meget sportskanal som den har været hidtil? Har jo landskampene, også udover DK's kampe. Men ellers er det vel det...
Af isteen
#308638
Pudsigt når jeg kigger på Boxers udvalg, der er priser på de forskellige kanaler. TV3+ koster mere end det dobbelte som de fleste andre kanaler. Hvad kan gøre denne forskel?
Af Grandahl
#308648
Rettigheder til bl.a. sport er dyrt og er nok boget af forklaringen.. Men hvorfor bruger du jydemetoden der er meget udbredt her i Udkantsdanmark.

Den store pakke koster 600kr om måneden.. Køb 4 kort og moduler.. Del med nabo, ven, familiemedlem, arbejdskollega.. På mit job er de f.eks. 3 de deler de 4 kort.. En har 2 kort og betaler 300kr i måneden, de andre et kort hver og giver 150kr månedligt.. Det er temmelig udbredt herovre.
Brugeravatar
Af bbplayer
#308649
Grandahl skrev: 8. jan 2020, 17:49 Den store pakke koster 600kr om måneden.. Køb 4 kort og moduler.. Del med nabo, ven, familiemedlem, arbejdskollega.. På mit job er de f.eks. 3 de deler de 4 kort.. En har 2 kort og betaler 300kr i måneden, de andre et kort hver og giver 150kr månedligt.. Det er temmelig udbredt herovre.
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-01-08 ... e-pirat-tv

Den kan blive dyr.
#308659
Grandahl skrev: 8. jan 2020, 17:49 Rettigheder til bl.a. sport er dyrt og er nok boget af forklaringen.. Men hvorfor bruger du jydemetoden der er meget udbredt her i Udkantsdanmark
Hvad mener du med jydemetoden, eller glemte du et “ikke”?
I øvrigt, så er der vel egentligt ikke mere sport på TV3+ end på andre kanaler der er meget lavere prissat?
Det er såmænd ikke nærighed men nysgerrighed der affødte spørgsmålet
Af Korreborg
#308665
bbplayer skrev:
Grandahl skrev: 8. jan 2020, 17:49 Den store pakke koster 600kr om måneden.. Køb 4 kort og moduler.. Del med nabo, ven, familiemedlem, arbejdskollega.. På mit job er de f.eks. 3 de deler de 4 kort.. En har 2 kort og betaler 300kr i måneden, de andre et kort hver og giver 150kr månedligt.. Det er temmelig udbredt herovre.
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-01-08 ... e-pirat-tv

Den kan blive dyr.
Det der er jo en det laver piratkort/bokse. Altså kopiere kort/boks og sælge dem. Så får udbyder 0kr.

Det andet er vel det der hedder en gråzone. Man har betalt for et produkt, men overholder ikke sælgers regler/retningslinjer. Ala deling af Netflix login.