Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jeplar
#308167
Hej alle

Jeg er lige vågnet op til den nye virkelighed for YouSee kunder og den huer mig ikke, så jeg skal finde noget nyt. Jeg mener ikke, at streamingløsninger er gode nok endnu ift at se sport (fodbold). Jeg har mulighed for at få Waoo, hvor jeg bor, så jeg vil høre, om der er nogen, der vil dele deres erfaringer med TV fra Waoo med mig? Er de ‘stabile’ ift billedkvalitet og signal? Og er det muligt at se Waoo TV uden en boks? Jeg vil nemlig meget gerne undgå at se TV gennem en boks. Jeg tænker, at det er deres største TV-pakke, jeg skal have hvis jeg skal kunne se al fodbold?

Derudover, så kræver Waoo at man også får deres internet hvis man skal have TV. Så hvis nogen har erfaringer med deres internet, hører jeg også meget gerne om det.

Håber at høre fra nogen af jer.
Godt nytår!
Brugeravatar
Af bbplayer
#308171
Mener ikke Waoo har samme tilbud som yousee, hvor signal konverteres til DVBC fra deres fiber og kan distribueres til hele huset "gratis", Fibia har nok skåret den løsning væk så de kan sælge flere bokse til dig :)

Personligt kender jeg et par med Fibia, og der er ingen problemer der, sådan generelt, de er glade og har masser af båndvidde. Bare jeg kunne få det :)
Af Makamakalay
#308174
I forbindelse med flytning er jeg gået fra Stofa Kabel TV (coax) til Waoo uden boks. Jeg synes ikke det står særligt godt. For mig ligner det tydeligt noget komprimeret internet-TV. Synes faktisk Viaplay står bedre til fx fodbold. Så savner lidt mit gamle Kabel-TV.
Af Jeplar
#308186
Makamakalay skrev: 1. jan 2020, 16:44 I forbindelse med flytning er jeg gået fra Stofa Kabel TV (coax) til Waoo uden boks. Jeg synes ikke det står særligt godt. For mig ligner det tydeligt noget komprimeret internet-TV. Synes faktisk Viaplay står bedre til fx fodbold. Så savner lidt mit gamle Kabel-TV.
Er Waoo uden boks ikke også med coax? Hvordan kan det så være ringere kvalitet?
Som jeg forstår det installerer de en fiberboks hvor der også er antennestik, så man kan vælge om man vil køre det gennem tvboks eller direkte fra tv til fiberboks med kabel. Er det korrekt?
Af Korreborg
#308288
Vi flyttede i hus i november 18. Valgte tv fra for at spare pengene. Så har kørt streaming af det hele.

Hoppede lige før VM i håndbold på Waoo tv. (Men via deres 4k boks) og det er satme i orden. Væsentligt bedre end streaming.

Hvad der kan leveres er vist forskelligt alt efter hvilket område det er i.

Ved Eniig (i f.eks. Viborg) kan man både via COAX og via boks. (Og vist faktisk også en boks til COAX)
Det er gratis at tage en af delene, men 40kr ekstra hvis man vil begge dele.

Så om der er forskel ved jeg ikke, for jeg er i hvertfald ikke enig i at kvaliteten er ringe. men har jo så heller ikke prøvet via COAX. (Og kommer som sagt fra et år med streaming)
Brugeravatar
Af Vailant
#308406
Vi skiftede til Waoo TV fra YouSee TV i november måned.
Havde i forvejen Waoo internet - og har haft det i små 10 år efterhånden. Det har bare kørt med MEGET få udfald og hastigheden er 100% i orden.
Jeg var også lidt skeptisk ved TV signalet, men min skepsis blev gjort til skamme. Jeg kan ikke se forskel på YouSee og Waoo signalet. Begge står knivskarpt - ingen udfald eller hakken i billedet.
Vi får det leveret gennem Eniig, der også giver mulighed for at køre signalet ud gennem vores eksisterende COAX kabler til TV'ets indbyggede tuner. Fungerer perfekt - og billedet er også her på samme niveau som fra YouSee.

Eneste anke er deres TV boks - den halter en del bagefter i bruger venlighed i forhold til YouSee. Den kunne godt trænge til en ordentlig overhaling. :o
Waoo har også arkiv funktionen - men man kan ikke søge i den... ;;)
Alle udsendelser ligger hulter til bulter, og kan kun filtreres i nogle få kategorier og så sorteres på dato eller titel.
Har set et par udsendelser fra arkivet, og jeg tænkte ikke over at kvaliteten skulle være dårligere end det direkte signal.
TV boksen kobles i øvrigt på et separat netværksstik på fiber modemmet. Det er jo sikkert for at TV signalet ikke tager båndbredde fra internet forbindelsen.

Alt i alt, så er vi meget tilfredse med at have skiftet fra YouSee til Waoo. :)
Af wiesel
#308421
Mine forældre har Waoo igennem Fibia, de får TV/Internet leveret igennem fiber. I deres modem/router box er der èn udgang til internet samt en dvb-c udgang som de modtager deres tv signal fra. Synes kvaliteten er fin (har vidst læst et sted at Waoo sender med den største bitrate).

De har en splitter på så de også får signalet ind i soveværelset, samt en splitter i stuen hvor der ene går til deres TV og det andet til en HDHomeRun netværkstuner som bruges sammen med Plex. Det fungerer perfekt, og de kan optage 4 programmer samtidig ned på deres NAS.
Af Holm86
#333739
Jeg skiftede også til Waoo fra Yousee sidste år.

Og jeg må være ærlig at sige at jeg savner mit gamle Yousee, altså før de begyndte at skære sports kanalerne fra.

Billedkvaliteten var bedre ved Yousee, og deres boks er langt langt foran hvad angår interface og brugervenlighed.

Jeg er faktisk så træt af min Waoo boks, at jeg overvejer at skifte til noget andet.
Ved ikke om det er et generelt problem, men min boks lagger ofte helt vildt, går i stå hvis man starter programmer forfra, og så skal bare ret tit have frakoblet strømmen, fordi den ikke vil reagere.
Og så er interfacet med sin orange farve noget der minder om styresystemet på et gammelt sovjetisk atomanlæg.

Så ville egentlig bare høre om andre har samme oplevelse med boksen, eller om jeg måske bare har været uheldig med min?
Af nitrotg
#333794
Jeg har også waoo tv men bruger ikke deres boks.. Ser tv igennem deres app på apple tv hvor alle mine andre apps også er samlet.. det fungere fint og jeg slap for at trække kabler op til 1 sal