Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#301199
Hej.

Mine forældre har lige købt sig et LG B8.
Desværre så, virker forhåndsvisningen af kanaler ikke, og TV guiden er generelt lidt håbløs.

Når man åbner tv guiden, kommer beskeden "forhåndsvisning er ikke tilgængelig på denne kanal. Gå tilbage til live TV-skærmen og skift kanal". Det gør den uanset hvilken kanal, man gør det fra.

Hvis jeg er inde i Netflix, og trykker på "TV guide", så virker EPG'en helt optimalt også med "mini tv". Så TV'et kan tydeligvis godt finde ud af det.

Jeg gætter på, at problemet ligger i Yousee, hvilket jeg kan se folk har haft problemer med tidligere på hjemmesiden. Det er dog over 4 år siden, så jeg vil høre om, der er nogen der kender en løsning på dette problem?
#315829
Godmorgen @radapo

Jeg har præcis de samme problemer med manglende forhåndsvisning, dog på et c9 . Men jeg tænker at det er samme operativsystem.
Min udbyder er Viasat , og jeg har haft ringet til deres support , som dog ikke kunne oplyse andet end, at jeg kunne bruge deres boks istedet.

Er der mon nogle herinde der har samme problem med LG c9 og Viasat ?
#315831
buenso skrev: 14. jun 2020, 05:50
Er der mon nogle herinde der har samme problem med LG c9 og Viasat ?
På satellit kan forhåndsvisning ikke lade sig gøre, da fjernsynet skal sende forskellige spændinger ud til din LNB, for at den kan modtage det forskellige frekvenser. Derfor tager kanalskiftene på satellit også længere end de vil gøre på kabel-tv. LNB'en vil blive helt forvirret hvis den fik 13V/18V/13V/18V i løbet af få sekunder. Så derfor kan det ikke lade sig gøre.
#316296
Tak for svaret @Hrjensen1

Det lyder mystisk på den måde, at epg forhåndvisning virker på mit ældre panasonic xc725, samt (selvfølgelig) diverse modtager bokse?

Det er vel ikke kun forbeholdt webOS, at der bliver sendt forskellige spændinger ud til parabolhovedet?

Mht langsomt kanalskifte, så er min oplevelse, at satellit tv giver lynhurtig kanalskifte under normale omstændigheder? (på f.eks enigma bokse etc)

Det lader altså til, at det udelukkende er et LG webOS problem..

https://www.reddit.com/r/OLED/comments/ ... oled_c7c8/

https://www.avforums.com/threads/lg-fre ... e.2066706/
#316316
Nej det er ikke noget relateret direkte til webOS men generelt på tværs af fjernsyn og satelitbokse. Har du nogensinde haft en Viasat eller Canal Digital boks, så ved man også at den tager nogle sekunder om at skifte - man kan ikke bare zappe igennem, og der så er billeder på med det samme.
#316321
@HrJensen Jeg har ejet flere vu+ og dreamboxe, samt både viasats uhd boks og canal digitals Oneplace boks.

En overgang kørte jeg med et indstikskort fra canal digital, i mit panasonic tv, og det kørte glimrende.

Jeg kan ikke genkende, at det på satellit tv tager flere sekunder før der kommer billede på?

Til gengæld er langsomt kanalskifte ved Boxer tv et issue.. Uafhængigt af, om det er deres egen box eller indstikskort. På terrestrial signalet virker epg´en dog glimrende..

Edit: Til andre med samme problem, så lader det til, at problemet ligger i viasat´s kortlæser, eller signal, der på epg siden, ikke kan arbejde sammen med LG c9
Modellen er endnu ikke på Canal Digitals liste over godkendte tv, men det er "forløberne" c6 og c7 (også med webOS).
Jeg tog alligevel chancen, og fik tilsendt en canal digital kortlæser (og kort). Her kom epg frem med det samme, på alle kanaler.