Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#298463
Jeg har fornyeligt fået TV2 News og Breaking bjælken hakker en del fra tid til anden.

Signalkvaliteten er 100 og signalniveau er 80, det er via et CA modul fra Stofa.

Har i en ide til hvad jeg kan gøre? Indstillingerne på mit Sony A1 på bevægelse er : jævngraduering er lav, motionflow er personlig og på 4 på håndtaget. Filmtilstand fra.

Kan man justere noget via CA der kan afhjælpe?
Brugeravatar
Af bbplayer
#298466
CA (Common Access) gør intet ved billede, udover at dekode det med en nøgle række som gør at der åbnes for billede, og du kan se det. Hvor mange frames, opløsning og andet har ikke noget med det at gøre.

Du har kun dine profiler på Sony skærmen som kan hjælpe lidt. Mener motion står bedst på 1 her til almindelig tv brug.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#298546
Nej, Filmtilstand søger kun at justere timingen i billedet, så den passer til skærmens iboende frekvens. Det er især på TV-optagelser, at det er relevant at aktivere, da det kan være en blanding af alverdens indhold, alt sammen pakket ind i en fast frekvens fra TV-udbyderen.