Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Strider
#292157
Har oplevet signal forstyrrelser på mit tv, efter at jeg fået mit Sony AF8. Hvor billedet lige bliver forvrænget nogle pixels et halv sekund, også forsvinder det igen.

Det er næsten lige meget hvilken kanaler jeg ser, så sker det, men havde slet ikke det problem, da jeg havde mit andet tv.

Har i en ide til hvad det kan være ?
Af HrJensen1
#292161
Som I 99,9% af alle tilfælde, så er det ikke fjernsynet, men alt muligt andet udenfor fjernsynet, som det er galt med. Enten kabler, stik eller eventuelt forstærker
Af Strider
#292163
Signalet får jeg via antennekabel.

HrJensen, er jo bare sjovt at jeg ikke havde problemet på mit andet tv, før at jeg skiftede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292177
Der er forskel på hvor følsomme de forskellige producenters TV er overfor støj, så dit gamle TV har nok blot været mindre påvirkelig.
Af Strider
#292191
Nej er ikke et gammelt antennekabel, fordi da jeg så det, skiftede jeg mit antennekabel, som skulle være til 4K og 4x afskærmning, men har så ikke hjuloet på problemet
Af Don Johnson
#292196
Jeg oplever det samme på mit AF8 når jeg tænder for det eller skifter kanal, Tror ikke det er signalet da jeg heller ikke oplevede det på mit gamle TV og oplever det heller ikke på mit nye Samsung tv i soveværelset.
Af Beckham
#292217
Kom lige i tanke om et lille fif som virkede for mig. Jeg havde dette problem på tv for nylig på min Sony XE93. Jeg kan ikke huske den præcise menu, men mener det var derinde hvor du indstiller tuner\kanaler osv. Her er en funktion som hedder LNA (Low Noise Amplifier). Da jeg slog den fra, så spillede det hele igen og har gjort det siden.
Af Don Johnson
#292218
Super, det vil jeg prøve. Nu har jeg også lige læst på YouSee, at hvis man har bland selv og/eller ekstra kanaler med grundpakken (som jeg har) så skal netværks-id stå på 111 istedet for 100. Nu kørte jeg auto setup'et da jeg fik tv'et så det står sikkert til 100. Det er ikke sikkert det hjælper men det værd at prøve.
Af Strider
#292233
Mit signalkvalitet ligger på 100 og Signalniveau ligger på de 85-86.

Det sjove er så at da jeg slog LNA fra som Beckham forslog, så steg mit signalniveau til omkring de 92-93, og fejlen er heller ikke lige umiddelbart sket siden. Så tak for tippet
Af Beckham
#292257
Sjovt...scenariet var nøjagtig det samme hos mig. Jeg havde 100% signalstyrke, men signalkvaliteten var temmelig lav. Og da jeg slog LNA fra skete der nøjagtig det samme....signalkvaliteten steg til næsten 100% og problemet var løst.

Godt at høre tippet kunne bruges!