Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290126
bbplayer skrev:Husk, du betaler en plov for at elgiganten ser på en fejl, som de ikke finder, så skal du selv betale for den service. Så prøv nu hos en anden med de 2 kortlæsere du har.
Okay, vildt nok. Troede jeg ikke, når det kører over reklamation, fordi det kun er et par måneder gammelt.
#290127
henrik.yde skrev:Har du den seneste firmware/software i TVet ?

https://www.samsung.com/dk/support/mode ... U8005TXXC/
Mystisk! Dobbeltjekkede lige efter du sendte dit link. Har version 1250. Har sat automatisk softwareopdatering til, men lavede alligevel lige en manuel en, hvor tv'et skriver, at der ikke er nogle nye opdateringer. Men på dit link er seneste 1260.6.

Skal jeg hente Opgraderingsfil (USB) 1260.6 All Windows eller All OS? Sidder på en Mac, men det er vel ligegyldigt(?)
#290158
Et lille kort indspark, som jeg har observeret i min kanaloversigt på Yousee fuld pakke.

Flere af programmerne kan findes på forskellige kanaler. F.eks. kan de programmer, som er "gratis" i fuld-pakken, findes længere oppe i kanal-numrene som kodede.

Jeg tænker - kan du finde samme program flere steder i din kanaloversigt, så kunne det være interessant om samme besked kommer frem på disse også?
#290164
hejsa , mega træls problem :-( jeg ville lige tjekke om yousee har husket at aktivere dine kanaler... tjek via yousee tv app enten på mobil eller ipad om du kan se de valgte kanaler, kunne jo være de har glemt det :-)

Godt nytår til alle
#290372
TV'et kører nu nyeste firmware, jeg har lavet reset mv., men får stadig samme besked, om at CI+ modul ikke kan findes :-((

Så er der efterhånden kun tilbage, at jeg i morgen tester om min kortlæser virker i min kammerats nye Samsung-tv.
Senest rettet af thomasLP91 2. jan 2019, 16:00, rettet i alt 1 gang.
#290373
Vailant skrev:Et lille kort indspark, som jeg har observeret i min kanaloversigt på Yousee fuld pakke.

Flere af programmerne kan findes på forskellige kanaler. F.eks. kan de programmer, som er "gratis" i fuld-pakken, findes længere oppe i kanal-numrene som kodede.

Jeg tænker - kan du finde samme program flere steder i din kanaloversigt, så kunne det være interessant om samme besked kommer frem på disse også?
Kanalerne ligger desværre kun én gang. Altså der er kun TV3+, Zulu osv. én gang i kanaloversigten, hvis det er det, du mener? :)
#290374
Jammer skrev:hejsa , mega træls problem :-( jeg ville lige tjekke om yousee har husket at aktivere dine kanaler... tjek via yousee tv app enten på mobil eller ipad om du kan se de valgte kanaler, kunne jo være de har glemt det :-)

Godt nytår til alle
Tak og lige over. Alle kanaler virker, når jeg bruger YouSees app, så den mulighed er tjekket.
#290375
thomasLP91 skrev: Kanalerne ligger desværre kun én gang. Altså der er kun TV3+, Zulu osv. én gang i kanaloversigten, hvis det er det, du mener? :)
Yep, det var det jeg mente - øv. :((

Kunne bare huske, at jeg på et tidspunkt fik over 200 aktive kanaler frem ved en skanning (havde sikkert valgt forkert netværk ;;) ), og mange programmer kom frem mere end én gang.
#294946
Har et tilsvarende problem med LG C8 og bland-selv fra Yousee, hvor der meldes om intet CI-modul.

Fik du løst dit problem og i bekræftende fald hvordan?

mvh Johnnie
thomasLP91 skrev:Hej

Jeg har købt et MU8005 Samsung tv i oktober, og har i den forbindelse købt en YouSee Bland Selv-pakke for at kunne se fodbold. Jeg har købt en YouSee ready kortlæser, men uanset, hvad jeg gør, så finder tv'et kun kanalerne i grundpakken, og ikke de 10 kanaler, jeg selv har valgt. Den brokker sig og siger "CI+ modul (kortlæseren) eller Smart Card ikke fundet. Tjek, om det er isat korrekt".

Alle indstillinger fra YouSee er korrekte, og jeg frygter derfor, at det er tv'et. I dag prøvede jeg at købe en ny kortlæser - blot for at være sikker på, at dette ikke var problemet. Ligeledes har jeg forsøgt at vende kort+kortlæser på alle tænkelige måder.

Samsung/elgiganten siger dog, at det virker meget mærkeligt, at tv'et ikke skulle kunne registrere, når jeg sætter kortlæseren i tv'et. Omvendt siger YouSee, at alt er indstillet korrekt, så de kan ikke gøre yderligere.

Er ved at blive skør af det, og har ikke mulighed for uden videre at troppe op i Elgiganten med det. Nogen som har oplevet noget lignende eller er det bare at få det sendt til rep?

Godt nytår :)
#294957
Brian E skrev:Der burde være en regel om, at man vender tilbage med en konklusion, når man har fået løst sit problem. Det kan jo være yderst relevant for andre brugere, som fx. Johnnie ovenfor.
Thomas , som lavede tråden er tilbagevendende, så chancen er da, personen er flink og svare på om det blev løst.

Sidst set i midt februar her på forum, så måske dukker personen op, hvis der kommer en notifikation til hans indbakke :)