Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280903
Jeg får yousee tv via coax, og når jeg fx ser BBC Earth, Discovery og NatGeo der er HD kanaler så syntes jeg ofte at billede kvaliteten er bedre end det meste indhold på Netflix 4k.
Men ser jeg fx DR, så ligner det kun 720p.
#280913
bbplayer skrev:Spørgsmålet er bare hvilken Canal Digital? Parabol? KabelTV? Streaming Gomore?

Du kan evt finde nogle fakta her : viewtopic.php?p=277294#p277294
Ja - det burde jeg have skrevet ... Canal Digital parabol.

Som jeg forstår det, kører Canal Digital parabol med ca. 12 Mb/s - og ud fra det link, som du har angivet, så er YouSee Fiber TV (over Apple TV 4K) live tv på ca. 4,5 MB/s ... så må billedet på YouSee vel være markant dårligere end Canal Digital parabol?
#280916
ThomasFrost_DK skrev: Men ser jeg fx DR, så ligner det kun 720p.
Fordi det ér originalt 720p.
#280917
MojoDK skrev:
bbplayer skrev:Spørgsmålet er bare hvilken Canal Digital? Parabol? KabelTV? Streaming Gomore?

Du kan evt finde nogle fakta her : viewtopic.php?p=277294#p277294
Ja - det burde jeg have skrevet ... Canal Digital parabol.

Som jeg forstår det, kører Canal Digital parabol med ca. 12 Mb/s - og ud fra det link, som du har angivet, så er YouSee Fiber TV (over Apple TV 4K) live tv på ca. 4,5 MB/s ... så må billedet på YouSee vel være markant dårligere end Canal Digital parabol?
Nu sammenligner du jo også et streamet produkt med et kablet ? :) du bør jo sammenligne med yousee via kabel og ikke via stream, hvis du vil sammenligne med din kablede parabol.
#280918
Jeg ved godt man ikke "bare" kan sammenligne Mb/s ... så jeg er mest interesseret i, hvis man stiller et OLED tv op med Canal Digital (parabol) og et tilsvarende OLED tv med YouSee Fiber (ikke nødvendigvis over Apple TV 4K - hvis de har en boks, som viser pænere billede) ... og se se om YouSee signalet/kvaliteten er tæt på Canal Digital (parabol) eller om det vil gøre ondt i mine øjne, at skifte fra Canal Digital (parabol) til YouSee TV (over fiber) :)
#280921
Der er coax udgang på din fiberbox, det har jeg i alt fald fra dem her i middelfart.
Ellers havde jeg aldrig taget dem heller, for det er bare dårligere kvalitet via ethernet, plus der også er forsinkelse på signalet.
#280955
MojoDK skrev:Jeg ved godt man ikke "bare" kan sammenligne Mb/s ...
Egentlig er det meget korrekt, som DVB protokollen er beskrevet, det er en container med envejs kommunikation data for digital data som skal sendes igennem luft/kabel.
At man pakker billede ind i en fiber løsning bliver bare nyt indpakningspapir, det er så IP protokollen(netværk) der bruges istedet for DVB protokollen(tvsignal), komprimering og bitrate "kan" være det samme, og transport metoden er forskellig. Så at bære poser i bil eller tog, indholdet i din pose er ens du fragter det bare på forskellige måder.
#281011
MojoDK skrev:Nå det vidste jeg ikke. Jeg har en fiberboks tilbage fra Dongs tid, som er overgået til TDC. Så kommer der måske ny boks op, hvis jeg bestiller fiber gennem YouSee.
Kontakt Yousee og sørg for at komme til at tale med dem, der ved noget om fiber (den første medarbejder svarede meget sikkert på mit spørgsmål, men da jeg sagde, at jeg havde læst mig til noget andet, blev jeg viderestillet til en utroligt flink fiberperson). Jeg har gået med tanker om at skifte fra Viasat via parabol til Yousee via fiber, og da jeg kontaktede dem, fortalte de at man kan få TV-signalet på to måder afhængig af, hvor man bor. Enten splittes signalet i en data- og en TV-del, eller også gør det ikke. Hos os ville det ikke blive splittet, og TV-boksen fra Yousee ville derfor blot skulle have et ethernet-kabel tilsluttet, og så ville det virke.

Han sagde i øvrigt, at jeg skulle afsætte ca. 8 Mbit pr TV, så hvis de alle var tændt på én gang, ville han ikke anbefale at benytte den kobberløsning på max 40 Mbit, Yousee pt. leverer hos os.

Løsningen blev her, at jeg i første omgang har bestilt en Hiper-fiberforbindelse, og så kan jeg skifte til Yousee senere, hvis jeg vil have deres løsning (de kræver, at både internet og TV er fra Yousee).