Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bullerfnis
#224171
Hej Flatpanels

Jeg er flyttet i hus med kæresten i august måned. Vi snakkede om vi skulle beholde tv pakken (yousee) eller droppe det. Jeg holdte på den skulle droppes, da vi altid streamer via netflix, HBO, viaplay og lignene alligevel.

Men nu mangler vi nu alligevel lidt nyheder og muligheden for at bare tænde for tv'et på dr1 eller lign. for noget baggrundsstøj :)

Vi har stilt tvet det ene sted i stuen hvor der IKKE er antenne stik :P Og jeg gider ærligtalt ikke trække et stik derover bare for at have dr1 samt resten.

Så derfor tænkte jeg om det ikke var muligt at købe en indendørs antenne som kan sidde bagpå tv'et ?

I huset er der kabelTV så lige meget hvad så skal der en antenne op, enten oppe på loftet til signal forstærkeren som er sat til kabeltv signalet. Men så skal jeg trække et kabel over til tv'et alligevel?

Så tænkte det var nemmere med en indendørs antenne direkte i tv'et?

Jeg har kigget lidt på jemogfix samt AVconnections, men kan ikke finde ud af hvilken man skal købe, og om det overhovedet virker??

I huset har vi internet via en 4G router og et limetless (sådan da) telmore abbonoment grundet at vi ikke kunne få yousee internet uden deres tvpakke :) Så den skal nok have LTE afskærmning, men har de allesammen vist alligevel :)

Har kigget på disse sider her:

https://www.avxperten.dk/a/indendoers-a ... oCH-rw_wcB
http://www.jemogfix.dk/Antenner__6322/Antenne_9025960

Og hvis man kan få en som kan få strøm via USB ville det være SUPER! Da der er fri USB stik i mit tv :)

Håber i kan hjælpe
Af LarsCJ
#224179
Det vil - muligvis - virke. Det afhænger af, hvor meget dit hus skærmer for signalet. Nogle steder virker det fint, andre steder virker det bare ikke. Så du er næsten nødt til at prøve dig frem.

Alternativ kan du jo vælge at streame de samme kanaler, hvis dit udstyr ellers understøtter den mulighed.

Mht strøm, så er det ikke alle USB-stik der kan levere power nok til at drive sådan en antenne. Og selv hvis der er, så kan andre tilsluttede enheder (fx. HDD til PVR) påvirke den mulighed.
Af sd2100
#224182
LarsCJ skrev:Det vil - muligvis - virke. Det afhænger af, hvor meget dit hus skærmer for signalet. Nogle steder virker det fint, andre steder virker det bare ikke. Så du er næsten nødt til at prøve dig frem.

Alternativ kan du jo vælge at streame de samme kanaler, hvis dit udstyr ellers understøtter den mulighed.

Mht strøm, så er det ikke alle USB-stik der kan levere power nok til at drive sådan en antenne. Og selv hvis der er, så kan andre tilsluttede enheder (fx. HDD til PVR) påvirke den mulighed.
Helt enig. Der er desværre intet andet at gøre end at prøve sig frem. I vores træsommerhus virker indendørs antennen (signalet) helt perfekt inde i børneværelset, men i stuen (2 meter i fugleflugt) er signalet tæt på ubrugeligt. Så lidt skal der nogle gange til.
Af bullerfnis
#224207
Okay

Men kan i anbefale en antenne så :) ?

kan se de ikke koster så meget, så det går jo nok selvom den så ikke skulle virke efter hensigten.

Har 2 tv den kan prøves på, i køkketnet som vi aldrig bruger, også det store inde i stuen.

Jeg har DR app på tv'et men syntes bare ikke det er hurtigt nok og smart nok.
Af sd2100
#224214
bullerfnis skrev:Okay

Men kan i anbefale en antenne så :) ?

kan se de ikke koster så meget, så det går jo nok selvom den så ikke skulle virke efter hensigten.

Har 2 tv den kan prøves på, i køkketnet som vi aldrig bruger, også det store inde i stuen.

Jeg har DR app på tv'et men syntes bare ikke det er hurtigt nok og smart nok.
Desværre. De tre jeg havde virkede i det ene rum og fejlede i det andet. Jeg ville nok prøve med en rund omnidirektionel - eller hvad det nu hedder.
Af npchristiansen
#224216
Hvad med en Chromecast og du kan streame alle DR.TV kanalerne via din telefon eller tablet til TV'et. Nemmere kan det ikke være. Den nye Chromecast 320 kr.
Af bullerfnis
#224277
Har den gamle chromecast.. Men vi har tit problemer med at den ikke kan finde chromecasten, altså både min android telefon, mine kærestes Iphone og Ipad..

Så tit sidder man bare og kan intet i op til 1 time, da den bare ikke vil finde den.. Derfor ville det være rart med noget normalt tv man bare kan tænde for :p