Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#221239
Hej Forum
Jeg har købt et Philips 55PUS9109 som jeg efterfølgende ikke er godkendt af Canal Digital hvorfor hverken CD eller Philips er specielt hjælpsomme med at løse mit problem som er at jeg slet ikke kan se TV via CA modulet og to kort til Canal Digital. Der kommer en besked på skærmen "Blandet Program" og ellers ingen lyd eller billede. Alt andet fungerer fint bort set måske fra at at signalstyrken på mit netværk viser meget langt selv om der er få meter mellem router og tv.
Har nogen erfaring med at løse ovenstående problem således at jeg kan få fuld glæde at Canal Digital. Jeg købte jo netop dette TV fordi der var 2 kortlæsere samt "twin tuner" så jeg slap for diverse andre bokse og fjernbetjeninger .

Mvh
Ny bruger af dette forum
#221241
Du skriver signal på dit netværk? Hvordan modtager du dit tv signal fra Canal Digital? Hvis det ikke er via egen parabol, kan du ikke bruge kort og CA-Modul fra Canal Digital.
Hvis det er fra en kabel tv udbyder, skal der bruges kort og CA-Modul fra denne tv udbyder.
#221246
Beklager at det var til at misforstå. Jeg får Canal digital signalet fra parabol og bruger derfor CA modul som er fra CD og kortene er også helt nye. I øvrigt viser dette signal max. styrke når jeg checker det på TV'et
Med netværk mener jeg at signalet til mit trådløse netværk er påfaldende dårligere på TV'et end eksempelvis telefon/ipad osv. jeg bruger netværkete på TV'et til "smart" TV løsningerne

Mvh
Sten
#221254
Ikke fordi jeg tror, at du tosser rundt, men er kortene vendt rigtigt i modulet? Selv modulet kan vendes forkert i CI slottet, og selv når det vender rigtigt, skal det skubbes forsigtigt i. De små kontakter på Modulet, tåler ikke alverden, men skal dog skubbes helt i bund.
#221255
Hej Sten

Jeg har selv lige haft Philips, 55PUS8809. (dog byttet til Panasonic pga. dårlig sotfware, læs: fejl på Philips), Den er fra samme år, så nok noget af det samme som dit. PUS8809 er ikke Canal Digital godkendt. Dit tv er heller ikke på listen, se herunder. Så jeg tror ikke du får det til at virke, desværre.

https://www.canaldigital.dk/kundeservic ... kendte-tv/

MVH Kim
#221403
Det kunne jeg også, Sten. Ambilight er lækkert.
Men hold da op en omgang jeg ellers har haft med det Philips. Ville ikke tænde/slukke med fjernbetjeningen.
Mainboard skiftet 2 gange af Neisa (service firma for Philips)
strømforsyning skiftet 1 gang af Neisa.
Ny fjernbetjening tilsendt.
Som jeg fortalte Philips fra startet, var der en software fejl. Dette kunne læses på Philips eget service forum. Men nej, det kunne ikke passe. Så de ville hellere bruge penge på Neisa samt andre laterlige løsningsforslag.
Efter 2,5 måned fik jeg endelig lov til at få et andet tv eller pengene retur.

Jeg kan ikke lade værd med at tænke på, at hvis Philips ikke havde deres Ambilight, ville de længe været kørt helt ud af markedet.

MVH Kim