Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#209859
Hej med jer
Helt ny bruger, i håb om at få opklaret mit mysterium

Min bror og Jeg, har begge lige købe et helt nyt Panasonic AX650 47" fordi vi begge havde et par oldinge til at stå på værelserne.
Da vi kommer hjem, søger vi på DVB-C tuneren. De finder godt nok 2 forskellige antal kanaler, men de kommer da. Til vores store skuffelse, er der kun 2 af kanalerne der virker ordentligt "History HD" og "Zulu". Alle andre kanaler er "Krypterede", "Intet Billede" eller også er der så meget støj, at det er umuligt at se noget som helst. Begge TV kører over helt almindeligt TV stik, med abonnement fra YouSee.
Det som vi ikke forstår, er at mit fars LG tv oppe i stuen, sagtens kan tage alle kanalerne uden problemer...?
Efter lidt tid her på forummet og andre forums, har jeg prøvet lidt forskelligt. Bland andet: At sætte "land" til Sverige, at indstille frekvens og symbolrate samt signal, efter henvisning fra YouSee's egen hjemmeside og vi har prøvet at køre en DVB-T søgning, før vi DVB-C. Vi har både prøvet "fuld og "hurtig" søgninger.

Er der nogen der forstår hvad der sker? Eller som kan fortælle mig om vi gør noget galt når vi prøver at søge efter kanaler?
Alle forslag er velkomne med åbne og desperate arme.
Godt nytår og god aften
- Praksis
Brugeravatar
Af hans123
#209863
Prøv tv'et oppe i stuen for at udelukke fejl på det.

Men tror mere på at problemet skal findes i jeres kabler, samlinger osv.

Måske er der ikke signal nok nede på værelserne ?
Af Praksis
#209864
Forstår ikke helt hvad du mener med at prøve Tv'et oppe i stuen?
Altså, at jeg skal lave en søgning efter kanalerne på det, eller noget andet?
Har overvejet muligheden, men har udelukket den med samlingerne fordi jeg synes det ville være mærkeligt og belejligt at det lige var præcis vores to værelser som ligger lige op ad hinanden. Den med dårlige kabler og for lidt signal er helt klart en mulighed.