Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbo
#208474
Yousee har i dag gennemført deres nedlæggelse af de analoge signaler på TV2, TV3 og Kanal5, De burde ikke påvirke mig eftersom jeg kun har kørt digitalt de sidste par år. Men sjovt nok er min digitale versioner af de selvsamme kanaler påvirket?! Eller det vil sige, jeg har to Samsung skærme. En C655 og en H6505. H6505 er som den eneste skærm netværkstilkoblet. C655 er fuldstændig upåvirket og har jeg ikke haft brug for at indlæse kanalerne på ny. Men på H6505 var de digitale versioner af TV2, TV3 og kanal 5 væk eller periodevis ekstremt singlesvage. Jeg forsøgte at læse kanalerne ind på ny flere gange. Men den kunne slet ikke finde nogen som helst kanaler nu! Så pillede jeg som et forsøg netværkskablet ud og forsøgte at læse kanalerne ind. Vupti, så blev alle kanaler fundet inklusiv TV2, TV3 og K5. Men så snart jeg sætter netværkskablet i, så forsvinder TV2, TV3 og K5 igen!?!?

Er der nogen som kan forklare mig hvad pokker problemet er?
Netværkskablet har ikke tidligere influeret på signalet.
Af LunD^
#208478
Vores er også forsvundet og ikke slet ikke findes. Kun Tv2 er kommet igen, TV3 og Kanal5 er stadig væk og efter flere søgninger på begge TV.

Vores tv er dog ikke tilsluttet netværk, kun antennekabel.
Af Bent odense
#208480
LunD^ skrev:Vores er også forsvundet og ikke slet ikke findes. Kun Tv2 er kommet igen, TV3 og Kanal5 er stadig væk og efter flere søgninger på begge TV.

Vores tv er dog ikke tilsluttet netværk, kun antennekabel.
Tv 3HD og 3puls er at finde på kanal plads 900 903.Og kanal 5HD Kanal 800 til 810.
Af kbo
#208481
Jeg har lige pløjet mig gennem Yousees Facebook. Eder og forbandelse fyger omkring derinde i en letter ophidset tone. Det ser ud til at der over hele landet er kunder der mangler kanaler. Mange nævner dog især TV2, TV3 og K5.
Eftersom jeg godt kan se de 3 kanaler, hvis jeg piller netværkskablet ud,og jeg ikke er i stand til at søge nogen som helst kanaler med netværkskablet isat, tyder det da vist på at det er signalstyrken den er gal med. Jeg tænker her om bare en lille bitte forstyrrelse - i mit tilfælde netværkskablet - er nok til at slå især de kanaler med ringest signalstyrke ud?

Mine skærme søger og fanger automatisk kanalerne når den ved det er Yousee. Jeg har ikke kunne finde de ramte kanaler andre steder og kan ikke søge dem manuelt (hvad jeg ved af).
Af pana man
#208510
Hej

Nå, så er det ikke kun mig, men mystisk nok, kan jeg finde de 3 kanaler på min Medion og Samsung tv, men ikke på mit Panasonic, på den kunne jeg nu heller ikke tage tv3 digitalt før, men nu er tv2 og kanal5 væk på den digitale, og dèt er værre :(
Og har søgt på alle måder nu !!
Mvh.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#208515
Jeg har ikke fået genindlæst mine kanaler på TV'et i soveværelset, men Yousee-boksen koksede helt ud da de opdaterede. Den er nu helt død, så jeg skal først igennem en nulstilling for at se, om der kan komme liv i den igen.

Jeg havde dog kort liv i boksen i går og her var TV2, K5 og TV3 der stadig, så den har selv fundet ud af de nye programpladser. Før den så gik helt kold igen...