Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonsora
#78086
Hej drenge.

jeg har et MEGET irriterende problem.
Nu har jeg i lang tid gået og set frem til det digitale signal, fordi det analoge signal er sgu ikke helt i orden vil jeg mene.

Men nu her efter overgangen modtager jeg STADIG alle mine kanaler analogt.

Jeg har et Panasonic X10Y hvor der er både C og T modtager i.

Når jeg laver kanalsøgning finder jeg de der DR og TV gratis kanalerne i digitalt signal, men alle mine andre kanaler (tv3 osv osv) kan jeg kun modtage på det analoge signal.

Jeg får tv igennem Korsør Antenneforening.

Håber i kan hjælpe.
Af sonsora
#78089
Kom forresten lige til at tænke på, når jeg modtager det igennem Korsør antenneforening, er det så T eller C tuneren jeg bruger..?

Fordi jeg lagde mærke til at når jeg skifter imellem det digitale og analoge signal skriver den "Viser alle DVB-T kanaler" men jeg kan ikke få den til at vise nogen der hedder "viser alle DVB-C kanaler"
Af sonsora
#78095
Nu fik jeg slået DVB-C til, ved at skifte til sverige, og det gav da også lidt, nu kan jeg f.eks. modtage eurosport og tv2film, som er kanaler jeg slet ikke betaler for.

Men alle de andre kanaler kan jeg stadig ikke finde
Af sonsora
#78102
Endnu en update:
Den der lange liste man får med netværk valgte jeg nu *Korsør antenne - slagelse kommune på, men ved ikke om det er den rigtige, fordi jeg får ca. 136 kanaler, hvoraf jeg kun burde få de ca. 30 (det er heller ikke alle sammen jeg kan se, da de er krypterede)

Men jeg har lagt mærke til en meget irriterende ting, og det er at underteksterne på DVB-C signalet er langt større end på det analoge.. er det noget som man kan gøre noget ved?
Af mknudsen
#78112
Jeg er lige med på en lytter her, har også lidt problemer med mit Panasonic TX-P 42X10Y :)

Mit problem består dog i at jeg ofte, nogle gange 2-3 gange om dagen mister signalet, og det kræver endnu en fuld søgning før at kunne se samtlige kanaler igen. Det er som regel kun TV2 Sport & Film, samt Zulu der ryger + lidt andre. TV3+, TV2 og lidt andre kan jeg dog sagtens se stadigvæk.

Pisse hamrende irriterende :(
Af Beckham
#78129
mknudsen: Dit problem kan vist løses ved at slå noget "automatisk opdatering" fra i menuen. Kan ikke lige huske hvilken menu, men det er der nok andre herinde som kan. Ellers er der allerede en del tråde omkring det issue herinde.

sonsora: Dit problem lyder lidt spøjst. Skulle til at spørge om du har kort + CAM modul, men eftersom du kan fange nogle af kanalerne i digitalt, så kan det næsten ikke være problemet. Benytter din antenneforening YouSee eller Stofa som distributør?
Af sonsora
#78136
Nej, jeg bruger slet ikke boks eller lign. så det er ikke problemet ;)

På deres hjemmeside står der at Dansk Kabel TV har sat det op, så jeg går ud fra det må være Yousee